Bukefalos 28 år!

Relation / paus

Han sa för ca 1 månad sen att han ville att vi skulle titta på ringar. Jag blev jätteglad. Vi hittade ringar men det skulle kosta en del.
Efter det så pratade han inte om förlovningem mer. Det gjorde mig arg och ledsen. Sa det till honom,att så gör man inte.
Efter ett tag så blev jag frustrerad och irriterad på honom och tänkte att han vill nog inte förlova sig alls.
Den frustrationen gick ut över honom.
Jag blev så arg att jag sa ..det är väl lika bra att det är slut.
Sen ändrade jag mig men då ville inte han. Vi bestämde att vi skulle ta en paus och fundera på varsitt håll.
Han har inte bestämt hur han vill göra.
Vill inte pressa honom heller..
Tålamod är inte min starka sida
Går du i behandling för det här?
 
Han sa för ca 1 månad sen att han ville att vi skulle titta på ringar. Jag blev jätteglad. Vi hittade ringar men det skulle kosta en del.
Efter det så pratade han inte om förlovningem mer. Det gjorde mig arg och ledsen. Sa det till honom,att så gör man inte.
Efter ett tag så blev jag frustrerad och irriterad på honom och tänkte att han vill nog inte förlova sig alls.
Den frustrationen gick ut över honom.
Jag blev så arg att jag sa ..det är väl lika bra att det är slut.
Sen ändrade jag mig men då ville inte han. Vi bestämde att vi skulle ta en paus och fundera på varsitt håll.
Han har inte bestämt hur han vill göra.
Vill inte pressa honom heller..
Tålamod är inte min starka sida
Att haspa ur sig sånt där om att göra slut bara för att man är sårad kan tolkas som ett hot. Det blir känslomässig utpressning. Sånt säger man inte i en relation där man känner sig trygg
Jag har full förståelse för om han tappade suget för stt ha ett förhållande med någon som hotar med att dra. Det gör nog även honom otrygg i relationen.

Du hade ju stora problem tidigare med att han var polyamorös. Låter som du fortfarande har problem att lita på honom.

Varför är förlovning viktigt för dig? Så viktigt att du startade ett gräl om det. Handlar det om att han kanske åter igen vill ha flera relationer i framtiden?

Tror ni ska ha en lång paus och jobba på vad ni vill och bota eventuella hjärnspöken.
 
Att haspa ur sig sånt där om att göra slut bara för att man är sårad kan tolkas som ett hot. Det blir känslomässig utpressning. Sånt säger man inte i en relation där man känner sig trygg
Jag har full förståelse för om han tappade suget för stt ha ett förhållande med någon som hotar med att dra. Det gör nog även honom otrygg i relationen.

Du hade ju stora problem tidigare med att han var polyamorös. Låter som du fortfarande har problem att lita på honom.

Varför är förlovning viktigt för dig? Så viktigt att du startade ett gräl om det. Handlar det om att han kanske åter igen vill ha flera relationer i framtiden?

Tror ni ska ha en lång paus och jobba på vad ni vill och bota eventuella hjärnspöken.
Tack för ditt svar..Ja du kanske har rätt.
 
Absolut inte..men vill att han och jag löser problemen .. såklart. Iaf pratar med varandra om hur vi ska göra.
Försök orka respektera den paus han har sagt att han vill ha. Även om du behöver prata så kan han mycket väl vilja ha en paus från allt som har med relationen att göra, inklusive att prata om den.

Försök hitta en samtalshjälp och jobba på dig själv ist.
 
Absolut inte..men vill att han och jag löser problemen .. såklart. Iaf pratar med varandra om hur vi ska göra.

Om du inte vill ha det såhär så har du svaret där på varför du behöver lämna detta.

WYSIWYG = What You See Is What You Get.

Efter nästan två års relation vet man vad man vill, om man vill något. Varje dag du stannar hos denna man som inte riktigt ser någon framtid med dig, med hela dig, avstår du från möjligheten att träffa någon annan man som är mer kompatibel med dig, som älskar hela dig, och som inte tvekar på att han faktiskt vill leva med dig.
 
Japp. TS vet dock varför och att jag då skrattar åt ett inlägg när det inte går ihop... Tja. Ingen kommer att ta skada av det. Fokusera på TS istället :)

Men lite högre nivå än så går det väl ändå att hålla? Att använda emoji-reaktioner på det där sättet tycker jag är ett oskick i online-sammanhang. Det kanske inte direkt skadar någon i stunden men det bidrar definitivt till ett sämre diskussionsklimat.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 648
Senast: tott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 804
Senast: Whoever
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 658
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 836
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp