"Relevans" enligt google?

Siggelina

Trådstartare
Jag har en webbplats som jag tittat till genom googles verktyg för webmasters eller vad det heter. Inte så bra på detta, men gör så gott jag kan för att lära mig...

Hur som helst finns där en lista med de vanligast förekommande "sökorden" på mina sidor. Efter varje ord finns en mer eller mindre ifylld liggande stapel som visar på ordets "relevans".

Min fundering är nu hur google definierar relevans - för i listan står flera ord med som jag tycker är väldigt relevanta för min webbplats, men som google menar bara har 20 procents relevans. Vad får detta för konsekvenser för min webbplats rankning när någon söker på nämnda sökord - och på vilket sätt kan jag se till att öka sökordets relevans???

Hoppas någon här har bra koll och kan förklara! :)

Sv: "Relevans" enligt google?

Kan tänka mig att detta har betydelse om man betalar för klickannonsering, d v s du som annonsör kan se vilka sökord google tycker står högt i kurs. Om du bara vill ha obetalda träffar tror jag det är viktigare att du in din rubrik och text har med de ord som du tror att dina besökare kan använda för att hitta din sida. En tanke bara.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka