Remmar och spännen för det estetiska

Sv: Remmar och spännen för det estetiska

Kan medge att jag är den typen som skulle kunna rida med martingal bara för utseendets skull. Ser det inte som något problem att man använder utrustning för syns skull så länge det inte påverkar hästen på ett negativt sätt. Att rida med inspänningstyglar, graman, håårt spänd martingal osv bara för att det ser snyggt ut å andra sidan gillar jag inte.

Sen gillar jag att ha boots på när jag rider ut i terrängen, dels är det snyggt, och sen kaaan ju hästen trampa sig, vilket den ju skulle kunna göra om det vill sig illa.

anväder bara de som hästen faktiskt behöver, så lite utrustning som möjligt. träns utan nosgrimma och sadel på ena. sidepull med nosludd och sadel + svanskappa på den andra. inget mer.

men det utrustning jag dock har vill jag ska vara fint. så jag väljer färg etc utefter det jag gillar såklart.

Väljer träns och eventuella "extraremmar" (hjälptyglar, förbyglar osv.) efter funktion. Rider inte med benskydd till vardags (förutom vid hoppning) men har lindor när det är dressyrträning, så det är nog det enda jag använder för att det är estetiskt snyggt.

Sedan så vill jag ju att den utrustning som jag behöver använda ska vara estetiskt tilltalande, men den är ju då nödvändig och snygg.

Så, lindor vid träning.

Det enda jag kan komma på är ett träns med ljusblå fodring som jag nyss köpte till min lillponny (tillsammans med ett ljusblått shabrak). Tänkte ha det som "fin-outfit" nämligen, och tar jag bort nosgrimman försvinner ju en del av den gulliga blå matchningen ;)

Till vardags har jag annars ingen nosgrimma på någon av mina hästar. Det tycker jag är finast. Huvudet försvinner så mycket med nosgrimma tycker jag. Ska man absolut ha nosgrimma tycker jag remont är snyggast :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka