Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har bytt till aachen men funderar på att byta tillbaka till remonten igen. Har inte märkt någon större skillnad med nuvarande häst. Men förra hästen jag hade gick mycket bättre på remontnosgrimman.
Tyckte oxå den var jätteful innan, men sen några år tillbaka(sen när jag hade den på min förra häst) så tycker jag faktiskt att den är riktigt snygg.
Har ett träns med remont, själva tränset är från Hööks och nosgrimman från Jacson (ur islands sortimentet) gillar att den är fodrad och har lite ovanligare "ringar"
Ja, jag tycker oxå det är fint med vitt foder! Fast han ska få ett svart träns snart, till hans nya svarta sadel, och jag hoppas det blir med vitt foder + bling bling .
Måste bara säga, att det tränset som är på bilen är köpt med aachennosgrimma --> BILD.
Och hittade remontnosgrimman på Falsterbo Horse Show , perfekt i färgen och med vitt foder - helt fantastiskt vilken tur man kan ha ibland .
jag rider på remont av samma anledning som jag rider med engelsk, pullargrimma, hackamore, kapson eller med enbart grimma för att variera och ge olika tryckpunkter så att hans mun inte ska frestas på för mycket.
Min remont är från Knights. Den har jag passat ihop med Walles i övrigt handsydda träns. Var inte säker på om han skulle gilla nosgrimman så jag tänkte prova med en billigare variant innan jag låter sadelmakaren sy en perfekt
Titta inte på elefantnäsan Walle blir kliad på skapet och det är det skönaste som finns!
Nu tar jag upp en jäääättegammal tråd... sorry för det
Men @nyponros , det lyckås-tränset som du la upp i den här tråden, det röd(?)bruna. Är det samma remontträns som fortfarande finns på lyckås hemsida? Om det isåfall är det tränset, vilken färg är det som du har? Brun eller mörkbrun?
Hästmänniskan Nyligt fått diagnosen hypermobil Ehlers-Danlos, och känner att det var mycket som plötsligt blev begripligt angående mina svårigheter i...