Remontnosgrimma

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare incognito
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 993
I

incognito

Tänke införskaffa en remontnosgrimma till unghästen men har inte hittat något passande som går att köpa löst.

Krav
Svart
gärna vita sömmar
silverspännen
stl full
bra läder och mjukt fodrad

Det närmaste jag kommit är väl hööks billiga träns men antagligen så är det hård i lädret?

I träns behöver hon nästan xfull eftersom sidostyckena blir för korta men full på nosgrimman annars blir den för lång över nosen.

Helst ska den finnas att köpa löst.

Märken? tips?

Sv: Remontnosgrimma

Hubertus har en remontnosgrimma som är mjuk och fin i lädret. Ligger strax under 500:-

jo jag tycker nog att många av Hööks träns (hm, ja läder i allmähet egentligen) är lite hårt..skulle väl vara Stubben (jag vet - feeeelstavat) som inte är det mn jag har 0 koll på deras grejjor..

Jag rekommenderar varmt Jacksons remont nosgrimma med ställbar nosdel.
den har förvisso inte vitt foder, men är fodrad med svart eller brunt foder, beroende på om du köper svart eller brun nosgrimma.

den går alltså att ställa i nosdelen, vilket är en fördel, för de flesta remont nosgrimmor är tyvärr felsydda och ringarna på deras hamnar över eller emot bettringarna, vilket blir helt fel och störande för hästen.

denna är kanon. mjuk, smidig, ställbar som sagt och billig.
tror jag betalade typ 175 - max 200 kronor för den.

Kopiaavgossen1.jpg

Senast ändrad:

Japp det är det.

blir lite osäker på om det är Jackson eller Hansbo som säljer den nu när jag tänker efter... kan vara Hansbo.

Liknande trådar

Utrustning Då den befintliga remontnosgrimman till ett av mina träns tyvärr blivit sönderkliad (:angel:), men tränset i övrigt är väldigt fint...
Svar
9
· Visningar
1 923
Senast: zingoo
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 539
Senast: Minett
·
Utrustning Letar efter ett träns med remontnosgrimma som finns i x-full till vår nordsvensk. Enda kraven är egentligen att det ska finnas i svart...
Svar
16
· Visningar
1 816
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka