Remontträns?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Har just nu ett CH Ashford remontträns från Hööks som jag tycker om, men detta har töjt sig så hemskt att det blivit tokstort för min häst tyvärr :(

Så därför är jag på jakt efter något alternativ. De krav jag har på tränset är följande:
- Brunt av något slag
- Vara i storlek full (om stort i storlekarna) annars x-full
- Ha en ganska bred nosgrimma
- Gärna ha någon dekoration i form av dekorsöm eller vit paddning
- Kosta max 1 000 kr.

Har sneglat lite på Treadstones remontträns, är det någon som har erfarenhet av det? Eller känner till något annat som kan stämma in på mina krav? :)
 
Har även tittat lite på anatomiska varianter som Glen Gordon Ariel och Rambo Micklem Bridle. Ingen som har några åsikter om de heller? :)
 
Jag har ett Ariel och gillar det jättemycket! Tycker annars att det är ganska fult med remontnosgrimma, hästarna får så långt ansikte med det, men eftersom nosgrimman på Ariel är böjd uppåt och pannbandet böjt nedåt så blir det riktigt snyggt. Och hästen trivs väldigt bra med den nosgrimman. Bra läderkvalité är det också!
(Dock något sämre på de allra nyaste, som heter Ariel India och är i indiskt läder, de tidigare var i engelskt läder.)
 
Jag har ett Ariel och gillar det jättemycket! Tycker annars att det är ganska fult med remontnosgrimma, hästarna får så långt ansikte med det, men eftersom nosgrimman på Ariel är böjd uppåt och pannbandet böjt nedåt så blir det riktigt snyggt. Och hästen trivs väldigt bra med den nosgrimman. Bra läderkvalité är det också!
(Dock något sämre på de allra nyaste, som heter Ariel India och är i indiskt läder, de tidigare var i engelskt läder.)

Tack för svar! :)
Nää, tycker egentligen inte heller att remont är sådär överdrivet smickrande (ser dock inte så jäkligt ut trots allt, i engelsk nosgrimma kan vi snacka ful på riktigt :yuck:), men min häst går bäst på det, pullar och utan nosgrimma. Pullarträns har jag redan så...

Låter ju jättebra! Men är de därför dem sänkt prisen på den nu? Tidigare kostade de ju över tusenlappen, men nu en bit under....
 
Japp, det är för att det är annan läderkvalité nu. Finns kanske några butiker som har kvar av de i engelskt läder.
 

Liknande trådar

Utrustning När t.om. tränsomanen blir så trött att hon kroknar, vet man att det är illa... :meh: Inte mindre än 3 st träns har gått sönder på...
2
Svar
38
· Visningar
2 929
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Då den befintliga remontnosgrimman till ett av mina träns tyvärr blivit sönderkliad (:angel:), men tränset i övrigt är väldigt fint...
Svar
9
· Visningar
1 793
Senast: zingoo
·
Utrustning Jag börjar bli exakt såhär less nu. Herr Häst tycker jag i dressyren går bäst på remontnosgrimma/remontträns. Så jag letar efter ett...
Svar
15
· Visningar
3 049
Utrustning Har ett 10 år gammalt Treadstone pullarträns som jag fick med till min häst. Det är väldigt blankt och mjukt i lädret, med breda remmar...
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp