Popcorn

Trådstartare
Råkade av ren händelse idag på det superduperdunder-medlet för att göra rent i duschkarbinen.
Efter varje dusch så skrapar vi det med en gummiskrapa men det blir avlagringar iaf. :mad:

Har prövat med dyra duschrengöringsmedel där man praktiskt taget bara ska behöva spruta på och sen duscha av och vips; så är det strålande rent.:eek:

Nänä, det funkar inte! Men vanligt fönsterputsmedel och tidningspapper, DET funkar! Visst, man får gno så svetten lackar men så blir det kristallklart oxå!!:idea:

Nu gäller ju detta om man har glas i duschkarbinen.

Sv: Ren dusch

Häruppe i norrland behöver man typ alldrig göra rent i duschen. iaf inte med rengöringsmedel :).
Har så mjukt vatten att det alldrig blir avlagringar.
Blir det smutsigt i duschen så spolar man bara med vatten och gnuggar lite med en trasa :p

Men det är väl också en av få fördelar med att bo här :crazy::D

Åja, dra inte hela Norrland över en kam. I Storsjöbygden är vattnet stenhårt, i alla fall om man har egen brunn. För övrigt fick jag slita ganska hårt i Göteborg också för att göra rent i duschen trots att vattnet är mjukt där. Det är inte bara kalk som sätter sig på väggarna.

Har du glas i karbinen?
Och duschar med den?

Vore det inte bättre att ladda den med vanlig ammunition och lämna den i vapenskåpet innan duschen. :p;)

(Jag är bara tvungen att påpeka att det heter duschkabin)

jaha!
Ja har jätte hårt vatten och glasväggarna blir helt vita på en duschning och på 1 vecka ser dte ut som vi har frostatglas...

Efter att ha gnott så att svetten har lackat samtidigt som jag har fått ont i mina handleder kom jag av händelse på ett nytt rengöringsmedel för dusch.

Nämligen ugnsrengöring!! Jodå, ni läste rätt. Rengjorde ugnen häromdagen och den blev så fin. ;)
Tänkte sen att det måste jag prova i duschen oxå. Det funkade!! :bow:
Nu får man ju inte ta det medlet som det står på att man sen ska sätta på ugnen på t.e.x 50 grader, det funkar liasom inte i duschen...:rofl:

Ahh, ursäkta en trögtänkt skalle. Ibland fungerar den inte som den ska.
Jo, jag kan visst hålla med att för det mesta så ska man bara behöva spruta och vips, fösvinner skiten!
Det brukar man ju se på reklamen och SÅ funkar det INTE alls.

Ursäkta förlåt ännu en gång...:bow::bow::bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka