Rengöra/polera Veredusskydd?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 897
L

lill_flesky

Använder ni någon speciell sörja när ni gör rent och polerar upp era benskydd typ. veredus? Jag har gjort rent mina med vatten nu men dom blir inte riktigt rena och glansiga.

Sv: Rengöra/polera Veredusskydd?

Skulle använda plastpolish för bilar. Plasten blir blank och hal så att det både ser snyggare ut och skydden inte blir repade så lätt.

fick göra rent mina veredus idag för de va JÄTTE leriga ef tävlingen... la dem först i varmt vatten med såpa i, sedan diskade jag dem men YES och sedan så smörjde jag in dem med läderfett... de blir fint om du har läderfett även på plasten ...

Mina åker in i tvättmaskinen ibland. Blir som nya...
Fett är alltid bra om man inte rider på grus... Då är hårspray bättre. Men i god tid så att det hinner torka. GLÄNSER hur mkt som helst.
Vid normal användning räcker det med att putsa med samma som till tränset...

Hårspray? På Veredusskydden? Jag får inte heller mina helt rena, det är liksom ett dammlager som aldrig vill försvinna :crazy:

Jag brukar bara torka av dem med vatten först och sen lite sadeltvål. Men nu måste jag ju prova hårspray:D

Jag har typ läderfett när jag gör rent dom :p

Jodå... det funkar. Vinylglans till bilar fungerar också superbra. Även sån svamp man snabbputsar skorna med... Blir inte lika feta resultat som med fett och tar därmed fastnar inte sand och grus.
HAr man ett gammalt billigt träns utan glans kan man spraya hårspray på det också. Det glänser hur mkt som helst men det är bra att putsa bort det sedan....

Knapprån

Tack för alla tipsen! Sla prova platpolish, vinylglans och hårspray tänkte jag :) Så får jag se vilket som funkar bäst. Fett låter jag nog bli för det lär ju fastna grymt mkt skit i det.

pollan skrev:
fick göra rent mina veredus idag för de va JÄTTE leriga ef tävlingen... la dem först i varmt vatten med såpa i, sedan diskade jag dem men YES och sedan så smörjde jag in dem med läderfett... de blir fint om du har läderfett även på plasten ...

samma här, brukar ha läderfett på sådana skydd och eskadron och lijande också, blir super snyggt :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 653
Senast: attheedge
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 829
Senast: EZMK
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka