rengöra rostigt bett. Med vad?

Sv: rengöra rostigt bett. Med vad?

Harkel,

bett som bett, spelar ingen roll om det är dom minsta som hänger på nyckelknipor eller inte. Det är fortfarande ett bett.

Läs mitt tidigare inlägg :p

Men herregud, vi diskuterar ju uinte nyckelringsbett, vi snackar om bett som hästen har i munnen.
Den ursprungliga diskusionen handlade om hur man får bort rost på ett bett som ska ligga i en hästmun. Varför snackar du om andra då?

Därför att du sa att det var helt omöjligt att få bort ett helt bett å när vi då snackar om bett så måste hela kategorin in tycker jag. + att det går att få bort ett helt bett frågan är ju enbart hur pass envis man själv är med att låta det ligga å så vidare.

Å det var inte den ursprungliga frågan som vi diskuterade heller.

*KL

Men jag har fått lära mig att det inte gör något om betten rostar, för då blir dom lite sötare i munnen på hästen. Sweet iron bett rostar ju väldigt lätt just därför...

Du var den första personen som svarade på tråden, och då svarade du att "Annars får du lägga ner det i ren coca cola å vänta en liten stund, håll ett åga på det dock väntar man för länge så försvinner hela bettet."
Så jo, vi diskuterar mer eller mindre den ursprungliga frågan, och den ursprungliga fårgan handlar om ett bett som ska ligga i en hästmun.

Just nu försöker du bara rädda ditt eget skinn.

Ett helt vanligt bett försvinner oxå, det tar bara lite längre tid.

Å vissa saker bör tas med viss ironi. Som att hålla koll på bettet när det gäller en så pass stor sak utav metal. Tänder däremot...

Ta Svinto. Det funkar bra. Ingen risk att bettet tar smak av det bara du skjöljer ordentligt.

Det tar säkerligen väldigt väldigt lång tid.

Ska saker tas med ironi på internet måste du använda smileys. Jag kan inte läsa mig till ditt tonläge.

Varken tänder eller metall försvinner i cocacola. inte ens en 300g's fet nötstek försvinner i cola.
Myth busters på Discovery gjorde ett test med just dom tre olika sakerna och efter 4 månader gav dom upp :smirk: Det enda som hände var att köttet ruttnade ;)

Använd svinto för att få bort rosten, för att hindra att det rostar igen tar man på olja varje gång man använt det. Funkar på mitt sweet iron bett iaf.:D

Tänkte precis skriva detta men så hade du gjort det...

Ursprungsfrågan; svinto funkar utmärkt! Det ger ingen smak om man sköljer ordentligt.

Jag vet, är lite lat ibland bara. Ska tvinga mig själv nästa gång.

*spysmiley* Vad gott det måste ha luktat :eek:

Synd att man missar sådana roliga program, mamma å pappa har ju den kanalen men jag bor ju inte där längre. Här går det inget intressant på TV vilket visserligen har sina fördelar.

Sedan är det ju inte skadligt för hästarna med rostiga bett heller, har jag förstått, så länge det inte finns vassa kanter etc. Har till och med hört att de tycker rost smakar gott :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 499
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 242
Senast: dukie
·
Kropp & Själ Dottern jobbar på ett företag som strax ska stänga några veckor under sommaren. Före stängning ska hela anläggningen storstädas -... 2
Svar
32
· Visningar
3 468
Senast: Mariax2
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka