Rengöring av kamera.

bananabambi

Trådstartare
Jag fick en "Check & Clean" med när jag köpte min Nikonkamera. Men jag har inte lyckats klura ut hur jag rent praktiskt bär mig åt för att skicka in den. På nikon.se hittar jag bara hur jag lämnar in kameran för reparation. Jag vill gärna ha mina två objektiv rengjorda också, även om det kostar extra. Någon som vet hur jag bär mig åt, eller var jag kan läsa mig till det?

Sv: Rengöring av kamera.

Jag fick en "Check & Clean" med när jag köpte min Nikonkamera. Men jag har inte lyckats klura ut hur jag rent praktiskt bär mig åt för att skicka in den. På nikon.se hittar jag bara hur jag lämnar in kameran för reparation. Jag vill gärna ha mina två objektiv rengjorda också, även om det kostar extra. Någon som vet hur jag bär mig åt, eller var jag kan läsa mig till det?

Nikon i Solna är dit du skall vända dig. Eller möjligen Lasses kameraservice, också i Stockholm. Antingen åker du dit och får en kopp kaffe när de fixar det åt dig eller så skickar du in kameran efter att ha ringt och snackat med dem.

Ett tips för framtiden är att skaffa en Giottos Rocket Air och Eclipse vätska samt Pec Pads för egen rengöring av sensor, nästan gratis (långsiktigt) och är skitenkelt.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 693
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Min Nikon D3000 (5 år gammal) säger att den behöver service för att det är fel på någonting med autoinställningarna. Det verkar gå att...
Svar
5
· Visningar
828
IT & mobiler Jag har en Nikon D40 (ca 3 år gammal) som jag har varit extremt nöjd med. Har till den ett 55-200 objektiv som bara är :love:! MEN...
Svar
9
· Visningar
1 580
Senast: Mononoke
·
T
Fritid Har en Nikon D40 + 3 st objekitv som skulle behövas lämnas in på rengöring/genomgång/reparation vad tror ni det skulle kosta att lämna...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈