Renovera Brenderup

FailGirl

Trådstartare
Hej! Jag har en fundering, är det någon här som har nå positivt/Negativt att säga om Brenderup 37N? Den är från år 2000.
Ska om någon vecka börja renovera en sådan transport, Den verkar fräsch i golvet och taket, väggarna är däremot helt kass, långsidorna, dörren till sadelkammaren kommer behöva bytas. Men dörren in till transporten, samt väggarna framtill är förvånansvärt fräscha.
Har ni som renoverat liknande transporter eller transport från samma märke märk av några andra problem?

Mvh Ida
 
Brenderup är kända för att ta in fukt i väggarna så se till att de nya väggarna håller vätan ute :).

Jag hade också bytt golv och resten av plyfan när man ändå tar ut de stora väggarna. Blir smidigare och så är allt gjort på en gång ^_^. Se också över elen när golvet är borta och byt ut allt som ser ut att behöva bytas innom 5år så har du ett friskt släp i flera år framåt och inte behöver oroa dig över ^_^.

Sen är det alltid en bra idé att tvätta och vaxa taket när man ändå håller på :) tror också att man får ta av taket på brenderup för att sätta i nya väggar.
 
Har provat att renovera Brenderup men gett upp och sålde det istället. Det är känt att konstruktionen gör att vatten leds ner i väggarna som sedan gör att också golvet ruttnar. Även med nya väggar kvarstår detta problemet dessvärre.
 
Buck: Det kommer vi absolut göra, samt behandla nya väggar så dem inte tar åt sig fukten. :)
Vi ska kolla lite mer på golvet när vi ändå håller på, som det verkade så var golvet i ny skick och inga problem där, men man kan aldrig kolla för mycket :D Taket kommer få ny färg och bli redigt uppsnyggat :)

Lovisaleonora: Vi får se hur det går för oss, annars får vi göra om i konstruktionen lite. Vi är ganska händiga :D
 
Lovisaleonora: Jo, det är ju det, men vi kan förhoppningsvis fixa upp den så man minskar konstruktionsmissarna så det blir säkrare :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Vi har en cheval liberte 2002xl som läcker in vatten vid skötardörr och dörr till sadelkammaren. Har tätat med silikon i hörnen i...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: RolandL
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 485
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag har en stor lada på min gård, där jag har en fundering på att bygga boxar. Jag vill helst bygga själv, dels av kostnadsskäl och dels...
2
Svar
20
· Visningar
2 507
Senast: Pilot
·
Utrustning jag behöver en ny transport. med bredare spilta och bättre ventilation än min lilla kylingekärra kan ge. jag har varit länge låst vid...
Svar
12
· Visningar
857
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp