Rensa historiken?

Mammas

Trådstartare
Jag har levt i tron om att jag genom att rensa historiken och alla data i webbläsaren ska kunna stänga ner fönstret utan att mina kollegor ska komma in på min mail även om jag inte loggar ut ur mailen. Eller buke. Eller FB. Eller annat jag loggat in på.

Men kom idag på att så inte är fallet. Jag går alltså in på Verktyg > Ta bort webbhistorik, har alla rutor ikryssade och trycker på ta bort, väntar till att rutan längst ner kommer upp att den valda historiken är borta och klickar ner fönstret. Jag stängt ner alla flikar så jag har en tom sida uppe när jag gör det. Om jag då öppnar ett nytt fönster och går till buke är jag fortfarande inloggad som Mammas (har alltså inte klickat i rutan för att logga in mig automatiskt), eller kommer in på min mail eller FB om jag skriver in de adresserna... Går det att få det så jag kan radera allt utan att behöva komma ihåg var jag varit inne, eller får jag försöka öva upp minnet?

Det är Windows Explorer 9 jag surfar med.

Och ja, jag vet, dagens mest onödiga tråd. :p Någon som har koll? :)
 
Sv: Rensa historiken?

Men ändra inställningar för historik, så att ingenting sparas, nånsin. Så har vi på alla våra jobbdatorer. Stänger jag ner webläsaren försvinner allt. Sen har vi egna inloggninsnamn för datorerna nuförtiden, så det kan kännas lite onödigt.
 
Sv: Rensa historiken?

Tack för svar! :) Som jag förstår det när jag kollar inställningarna är det redan att den inte sparar, men det funkar ju uppenbarligen inte i praktiken. Men såg att det gick att surfa inprivate, testar det och ser om det är någon skillnad. Annars får jag bli bättre på att logga ut när jag är klar på en sida bara. :p
 
Sv: Rensa historiken?

Om du efter du rensat stänger av webbläsaren helt (stänger alla öppna Internet Explorer-fönster) och öppnar igen. Kommer du då automatiskt in på sidorna igen. Om det hjälper så verkar IE hålla igång sessionerna så länge programmet är igång. Efter det testet vet du lite mer. Men kör privatläge så blir det enklare i fortsättningen, när webbläsaren stängs (eller privatläget stängas av) så blir man av med allt. Ivf i firefox, kör inte IE själv.
 
Sv: Rensa historiken?

Jo, det var ju det som var så konstigt, att jag loggades in direkt när jag rensat historiken, stängt ner fönstret och öppnat upp ett nytt. Ja, jag kör privatläget så hoppas jag att det blir bättre. :)
 
Sv: Rensa historiken?

Kolla så att du inte har rutan "håll mig inloggad" eller motsvarande ikryssad på varje sida där du är inloggad.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 739
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 706
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 151
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp