Houdinie

Trådstartare
Min häst har mycket känslig vinterpäls och har fått skav av schabraket bakom sadeln. Så köpte jag ett renskinn att lägga under schabraket vintertid, för att skydda pälsen. Fällen på skinnet var mjuk och tjock, len som en katt - inte alls vad jag väntat mig. :)

Lade på skinnet med hårsidan ned, sedan schabraket och så vek jag upp det som blev över av skinnet framför schabraket så att det blev dubbelt under den framre delen av sadeln. När jag lade på sadeln fick jag inte den vanliga sura minen och när jag drog åt sadelgjorden suckade hästen nöjt.

Så satt jag upp och började rida...
... För det första känner jag genom sadeln hur mjukt skinnet är, det är som ett moln mellan sadel och häst.
... För det andra går hästen så bra att jag nästan börjar gråta! :love::):banana:
... För det tredje så SER jag hur musklerna sväller bakom manken när jag ryktar honom efter ridpasset... är det ens MÖJLIGT? :eek: :cool:

Jag ville bara skriva av mig, blev så himla glad! :)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Renskinn-säsongen är tillbaka för min skav känsliga häst. Dock svettas han väldigt mycket under sadeln vid nästan varje pass. Han är...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Renskinn säljs för hästar med skav efter sadeln. Ett renskinn kostar ca 1000 kr, ofta mer. Vet att de ihåliga stråna gör att skinnet är...
Svar
17
· Visningar
2 251
Senast: Cilva
·
Hästvård Lägger ut mina funderingar här. Min häst har fått känslig hud. Hon var skavkänslig i vintras men det hölls kontrollerat med bogskydd...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 869
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag förstår inte hur det kan vara möjligt... Min häst får skav av precis allt! Det började bak på ryggen precis där som bossorna ligger...
Svar
11
· Visningar
2 039
Senast: Krizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp