Rent stamtavlemässigt...

F

Fritte

...vad tycker ni om följande? Ett sto e Alpen Fürst - Vagabond som betäcks med Nactus. (Rent teoretiskt alltså...) Andra förslag mottages gärna! :)
 
Nactus är ju inavlad på Utrillo (farfarsfarfar och morfars far) som också är pappa till Alpen Furst, så jag tycker att du ska välja en annan hingst!
 
Någon sa att Utrillo kan man aldrig få för mkt av!

Har själv betäckt mitt sto e:Marwin-Troll(Utrillo i fjärde led) med Briar som också har dubbel Utrillo.

Nactus ger trevliga avkommor!

Beror på vad man vill ha...på samma station finns ju även Uskudar des Malais...med suveränt blod.
 
För att få förslag tycker jag att du bör skriva mer som stoet, exteriör, fördelar nackdelar, ev meriter, vad fölet är tänkt att användas till osv..
 
:crazy:..samma tanke.....Har inte hästar en moderslinje?? den lär ju vara viktigast av allt...hingstarna är ju redan godkända.
 
Okidoki! :) Stoet är pensionerad hopphäst, snygg och ganska "mycket häst". Det ev. fölet är tänkt att bli en vanlig ridhäst, kunna gå LA/LA (vilket i och för sig alla hästar bör kunna, tycker jag), och vara en trevlig kompis i stall och skog. Det man kunde önska mer av hos stoet är hmmm....hjärna.... Hon kan bli lite stimmig i vissa lägen, ser småspöken i skogen tex. En hingst som nedärver ett gott huvud, sunt förnuft och ett stort hjärta alltså. Exteriör är inte så jätteviktigt faktiskt, kanske inte något extremt bara.
 

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 311
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
870
Senast: Nepenthe
·
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp