Rep till markträning

Elanor

Trådstartare
Hej!
Jag undrar vad ni har för rep när ni marktränar?
Just nu har jag ett rep som jag tycker är liite för tjockt, lagom tungt och alldeles för kort! :crazy:

Jag har ett par reptyglar som jag älskar, och hade gärna haft ett rep i det materialet. Perfekt vikt och tyngd!
Syns halvbra här:
26491781.jpg

19723666.jpg


Hur tunga har ni?
Hur långa?
Vart fick ni tag i dem?

Och gärna en bild eller fem! :idea::D


//Elanor
 
Senast ändrad:
Sv: Rep till markträning

Jag har ett skitbilligt från en känd ridsportsaffär. 3.5 m. tycker det funkar änsålänge men skulle gärna haft ett som är runt 5 m.

Vart har du hittat dina tyglar? (gärna över PM), de såg riktigt trevliga ut.

 
Sv: Rep till markträning

Tips: Gå in på ÖB och kolla deras båttampar... Finns i alla längder och tjocklekar med eller utan "krok".
Finns även rep på metervara och lösa spännen att köpa och så kan man splitsa själv (googla instruktioner eller ta med dig krok och lina till någon gammal pirat ;) )

:idea:

Själv har jag ett 4-5 meter träningsrep från tumbleweed tror jag... kostade dubbelt så mycket som liknande på ÖB...
 
Sv: Rep till markträning

Jag vill helst inte ha krok alls, så rep på metervara kanske vore nåt....
Och jag bor ju granne med ÖB så egentligen är det ju bara att kubba över! :rofl:
Fast det regnar...

Hur långt har du? Jag hittade på en hemsida där det fanns 3.5 - 5.5 och 7.5 m. Funderar på om 5-5.5 är lagom?
 
Sv: Rep till markträning

köpte båtrep på biltema kommer ej ihåg priset det var 6år sen,min svärfar fixade ihop dem åt min o de är kanonbra även efter alla dessa år.köpte 10meter gjorde ett rep på 4 o ett på 6meter.
 
Sv: Rep till markträning

Tips: Gå in på ÖB och kolla deras båttampar... Finns i alla längder och tjocklekar med eller utan "krok".
Finns även rep på metervara och lösa spännen att köpa och så kan man splitsa själv (googla instruktioner eller ta med dig krok och lina till någon gammal pirat ;) )

:idea:

Själv har jag ett 4-5 meter träningsrep från tumbleweed tror jag... kostade dubbelt så mycket som liknande på ÖB...

japp, jag har också köpt båt rep från ÖB.
Känns lagom tjockt och följsamt :bow:
15meter för 79kr tror jag det var:D
 
Sv: Rep till markträning

Åh det hade jag missat! (att de har en båtavdelning), blir ett självklart besök i morgon :)
 
Sv: Rep till markträning

Har ett vitt rep 5,5m med alldelens för stor och klumpig "krok", köpt på ridsportaffär.
Har ett annat rött rep utan spänne som funkar bra vid promenader och liknande saker. Det trör jag är 3,5m. För kort enligt mig, men snyggt då det matchar den röra repgrimman :)
 
Sv: Rep till markträning

Jag köpte ett arbetsrep från www.RIW.se

Man knyter fast det i grimman, alltså ingen hake eller krok.
Har varit superbra, jag använder det alltid.
 
Sv: Rep till markträning

Hm, har ingen aning.... jag tror 4,5 meter. Skulle dock vilja ha ett 7 meter långt.

Hihi, Cindi är hemma nu. Så ni får komma och rida med mig. Eller så kan jag komma till er, och träna i ridhuset. Cindi behöver lasttränas ändå. Vad kostar det för mig att rida därinne?
 
Sv: Rep till markträning

Jag beställde ett på 5.5m så nu hoppas jag att det duger :rofl:

Ih vad kul! :D Jag vet inte riktigt vad det kostar... Inte så mycket antagligen ;)
 
Sv: Rep till markträning

Det duger säkert alldeles utmärkt! ;)
Jag gillar repen från RIW, perfekt tyngd och ger jättebra känsla när man tränar.

Jag såg att det kostade 170 kr per gång att rida i ridhuset, men jag vet inte om det är med eller utan medlemskap... Vi kanske kan hyra Sandris ridhus och ha en Kris-träning, du, jag och lill-malin?
 
Sv: Rep till markträning

Det är nog utan... Eller jag vet inte vi betalar ju varje kvartal.
Men att åka till Sandris är ju en idé. :) Enda problemet är att Lena blir så grinig när jag rider och inte hon :rofl: Jag SÄGER ju att vi behöver en häst till...

Åh nu längtar jag tills repet kommer :love:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 091
Senast: Djurvän
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 545
Senast: Imna
·
Ridning Hej allesammans! Vet inte om tråden ligger rätt, hittade inget som passade klockrent... Till att börja med så är det inte aktuellt med...
Svar
17
· Visningar
2 107
Senast: Vogue
·
Utrustning Ja som rubriken lyder.. hur uppfattar ni era MH kängor? ¨ Jag har just fått hem ett par som primärt skall funka att ha på sig i...
Svar
5
· Visningar
1 333
Senast: Amelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp