• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lozzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 040
L

Lozzan

Jag har tittat på många sidor där det står hur man knyter en repgrimma, men jag fattar inte :confused: :o Är det nån som har gjort en repgrimma som kan ge tips hur man gör??

Sv: Repgrimma

Sätt dig på golvet och lägg repet precis som det ligger på illustrationerna, då brukar det bli enklare. Sitter man med allt i knäet är det hopplöst.

Det bästa tipset är att du följer bilderna noggrant

Mamma gjorde en efter bildhjälp. Tror du ska, som dom andra säger, lägga fram allt precis som på bilden och koncentrera dig ordentligt så kommer det nog!

Av Klätterrep får du den bästa grimman, dyrt men bra! Skotlina till segelbåt går också att använda, men är lite för sladdrig. En bra repgrimma skall vara lite styv och "hålla formen"

Men det där med "fiador knot"en hur gör ,man efter det om man ska ha det? Jag fattar inte den knuten.... *Jag är tröööööööög!!*

Lozzan skrev:
Men det där med "fiador knot"en hur gör ,man efter det om man ska ha det? Jag fattar inte den knuten.... *Jag är tröööööööög!!*

det absolut bästa sättet att lära sig fiadorknopen är att lägga repet på golvet, jobba stort och titta på den bilden som finns på dom sidorna som har den där beskrivningen med blått och gult rep..(tycker jag iaf). sen är det bara att göra den skitmånga gånger tills den sitter. vill du bara pröva hur det blir kan du skippa fiadorknopen och bara slå knut på öglan, blir inte lika bra men du kan iaf se hur grimman blir ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 731
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 405
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka