Liten knut av nya ormbebisar! De här är 50/50 majsorm och cali king. :)
Titta på de små i äggen under som precis börjat kläckas och blåser bubblor! :love:
1659012145267.png
 
Visste inte att ormar kunde bli blandraser, trodde dom höll sig till sin egen typ. Eller, har väl egentligen aldrig funderat över det :p.
 
  • Haha
Reactions: Sel
Visste inte att ormar kunde bli blandraser, trodde dom höll sig till sin egen typ. Eller, har väl egentligen aldrig funderat över det :p.
De är egentligen hybrider i och med att det i det här fallet korsas mellan arter och inte bara raser, men de är fertila hybrider och det Kan förekomma även i det vilda har jag förstått. :)
 
Gammelman Nipper har börjat tappa i kondition. Jag har höjt tempen en aning och beställt råttor till honom istället för möss den här omgången, de har betydligt högre fetthalt. Jag ska öka matningen också (han tackar ju aldrig nej :D) men vi får se hur länge han är med oss. :heart
 
Tar och puttar upp den här tråden lite eftersom att jag just gått och blivit med ögonfransgeckos. Köpte begagnat terrarium och geckos. Så det finns, trist, inredning i redan. Men den ska bytas ut.

Lite fundersam på hur jag ska göra med baksida och sidorutor. Var inne på att täcka allt utom framsidan. Just nu finns det endast en exo-terra bakgrund av "sten". Kan inte bestämma mig för om jag ska ha kokos, kork eller korkbark. Kork, som i slät kork, blir ju billigast och också lätt att fästa växter. Kokos kan man ju få format så att man kan plantera i väggen. Någon som har idéer eller erfarenheter? Något annat passande material?
 
Tar och puttar upp den här tråden lite eftersom att jag just gått och blivit med ögonfransgeckos. Köpte begagnat terrarium och geckos. Så det finns, trist, inredning i redan. Men den ska bytas ut.

Lite fundersam på hur jag ska göra med baksida och sidorutor. Var inne på att täcka allt utom framsidan. Just nu finns det endast en exo-terra bakgrund av "sten". Kan inte bestämma mig för om jag ska ha kokos, kork eller korkbark. Kork, som i slät kork, blir ju billigast och också lätt att fästa växter. Kokos kan man ju få format så att man kan plantera i väggen. Någon som har idéer eller erfarenheter? Något annat passande material?
Jag tycker absolut kokos och sedan korkbark som dekoration/berikning. :) ren korkbakgrund (om den är platt) bidrar inte med någonting, den håller inte ens fukt särskilt bra tycker jag.
En kokosbakgrund går dessutom skära små fickor i för allehanda små dekorationer. Allt från lianer till vattenskålar och levande växter.

En bild på nytillskotten, tack! :D :love:
 
Jag tycker absolut kokos och sedan korkbark som dekoration/berikning. :) ren korkbakgrund (om den är platt) bidrar inte med någonting, den håller inte ens fukt särskilt bra tycker jag.
En kokosbakgrund går dessutom skära små fickor i för allehanda små dekorationer. Allt från lianer till vattenskålar och levande växter.

En bild på nytillskotten, tack! :D :love:
Tack för tipset. Ska kika på kokos då :up:

De är ganska skygga fortfarande men här är en bild på honan i alla fall. Hanen är ganska rädd. Men det ger dig väl med tiden tror jag. Och ett bättre inrett terrarium så att de känner att det finns ställen att gömma sig på. Hoppas jag :p
20230119_182752.JPG
 
Tack för tipset. Ska kika på kokos då :up:

De är ganska skygga fortfarande men här är en bild på honan i alla fall. Hanen är ganska rädd. Men det ger dig väl med tiden tror jag. Och ett bättre inrett terrarium så att de känner att det finns ställen att gömma sig på. Hoppas jag :pVisa bifogad fil 110986
Inredning är ju alltid en peronlig preferens! Det går ju göra egna av tusen olika varianter också!

Cresteds är ju så fördärvat söta! :love: De kan ju vara skygga dock så räkna med att det tar lite tid - sedan vet jag inte om de är väldigt unga eller om ni redan har dem åtskilda, men de ska helst inte bo tillsammans.
 
Inredning är ju alltid en peronlig preferens! Det går ju göra egna av tusen olika varianter också!

Cresteds är ju så fördärvat söta! :love: De kan ju vara skygga dock så räkna med att det tar lite tid - sedan vet jag inte om de är väldigt unga eller om ni redan har dem åtskilda, men de ska helst inte bo tillsammans.

Planen är att de ska få en varsin bostad. Men köpte dem av en familj där barnen tröttnat på dem. Så de har bott så här i tre år :down:

Oerhört söta är dem definitivt :love:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Trodde väl aldrig att jag skulle göra en sån här tråd, men here goes :p Jag vill ha ett djur! Har två katter, men jag vill ha nånting...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 756
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp