Resa med bebis

Sv: Resa med bebis

Fly Nikki flyger vi med, vet inte riktigt vilka platser dom flyger till. Man får betala lite för bebisen, 10% av den vuxnas biljettpris men då får man massa saker för det.
Vi kommer bo i Österrike nu så vi hinner med att se mycket, fast det mesta i Wien har vi redan sett.

Alla reguljärbolag tar 10% av vuxenpriset, + en liten skatt (i regel mkt mindre än föräldrarnas, tex inget bränsletillägg som ofta utgör största delen). Men att spädisar får checka in fullt bagage det har jag aldrig tidigare stött på. Eller jo...kanske på nån flight till USA förresten! Handbagage brukar de aldrig få ha.

Ishtar, resesäljare :)

Senast ändrad:

kl

Vi fick med oss allt tillslut, men lite krångligt var det och vi kom till flygplanet i sista stund. Babykorgen fick inte användas vid start och landning och kabinpersonalen tyckte att Emilia var för liten för att sitta fast med eget bälte i mitt så hon fick ett eget säte där hon fick sitta fastspänd med sitt babyskydd. Men babyskydd är inte anpassade till flygplansbälten så hon satt inte fast specillt bra men sen under flygresan satt hon bra i babyskyddet.

Hela resan gick jättebra med Emilia och hon sov hela tiden. Blev bara lite arg när vi väckte henne för att hon skulle få villa från babyskyddet och sträcka på ryggen.

Med SAS får barnet har med sig 10 kg plus vagn.

turbofling, skönt att höra att allt gått bra, det är mycket att tänka på, jag vet! Är det alltid 6 timmars bilresa när ni ska till Sverige eller var det bara för att ni skulle hämta bilen i Wien?

det var speciellt den här gången, vi hämtade sambons pappas bil i Wien där han var på jobb och åkte sen hem till sambons mamma som bor utanför Innsbruck för att hämta lite saker som vi sen skulle ha med oss till lägenheten i Graz där vi ska bo. Så i vanliga fall är det bara en tågresa på 2,5h mellan Graz och Wien när jag ska hem och hälsa på i Sverige.

ah det lät ju bra mycket lättare! :) Jag har tre timmars bilresa till Dublin, det är jobbigt nog! man måste planera allt så mycket!

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd... 10 11 12
Svar
231
· Visningar
12 018
Senast: Badger
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 412
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Minska antalet fästingar på katt
  • Smitare - hur gör ni?

Hästrelaterat

Tillbaka