Bukefalos 28 år!

Resa med hund till England

Yeah

Trådstartare
Om ett år planerar vi en flytt till England och tanken är givetvis att även hunden följer med.
Hur löser man det på bästa sätt med transport?
Smidigast vore såklart att flyga, men som jag förstår det är det särskilda regler som gäller för England? Vad innebär dom?

Ni som har rest med hund, hur har ni löst det?
 
Sv: Resa med hund till England

Du behöver ha din hund mikrochippad (tatuering räcker inte) kolla även upp innan avförd att chippet kan läsas av så du inte står i England med en hund med oläsbart chip!

Vaccinerad inklusive mot rabies efter att den blivit chippad. Chipnummer skall finnas på vaccinationskortet. Tror att det är en 6-månaders regel angående införsel efter rabies vaccinationen men är inte säker så kolla upp.

Behöver behandlas mot fästing och mask innan avfärd.

Behöver ett eu-pass.

Vidare får den inte vara av raserna Pit bull terrier, Japanese Tosa, Dogo Argentino och Fila Brazileiro.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
1 017
Senast: bollen__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 954
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 260
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp