Resa med hund till Norge

Milosari

Trådstartare
Vad jag har förstått så behöver hunden pass och ska avmaskas mot dvärgbandmask innan avresa. Behöver den avmaskas innan man åker hem också? Hur lång tid tar det att ordna ett pass?

Sv: Resa med hund till Norge

Hunden behöver inte avmaskas inför hemresan, bara inför resan till Norge. Den ska avmaskas med medel som tar dvärgbandmask och det ska noteras i passet av veterinär. Ordna ett pass är enkelt. Det fixar du på ett veterinärbesök bara :)

Tack! Så då är det bara att boka in ett vetbesök några dagar innan avresa och säga att jag vill ha pass och avmaskning?

Japp, det kan hända att veterinären ber dig köpa med avmaskningsmedlet själv. Det har jag fått göra när vi skulle över till Finland.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 674
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 676
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 320
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 017
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka