Bukefalos 28 år!

Resa med hund till Norge

Milosari

Trådstartare
Vad jag har förstått så behöver hunden pass och ska avmaskas mot dvärgbandmask innan avresa. Behöver den avmaskas innan man åker hem också? Hur lång tid tar det att ordna ett pass?
 
Sv: Resa med hund till Norge

Hunden behöver inte avmaskas inför hemresan, bara inför resan till Norge. Den ska avmaskas med medel som tar dvärgbandmask och det ska noteras i passet av veterinär. Ordna ett pass är enkelt. Det fixar du på ett veterinärbesök bara :)
 
Sv: Resa med hund till Norge

Tack! Så då är det bara att boka in ett vetbesök några dagar innan avresa och säga att jag vill ha pass och avmaskning?
 
Sv: Resa med hund till Norge

Japp, det kan hända att veterinären ber dig köpa med avmaskningsmedlet själv. Det har jag fått göra när vi skulle över till Finland.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
1 016
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
499
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Vi bor i ett mycket hundtätt område. Min ena hund får ibland blodblandat bajs och blir lös i magen. Det enda som har fungerat är att...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 326
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej! Vi har en tik på 3 år med diverse hälsoproblem, men som står stadigt på sina mediciner. Hon är, sina problem till trots, ändå...
Svar
18
· Visningar
900
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp