Resa till USA i sommar.

Summerwind

Trådstartare
I slutet av juli planerar vi (mannen och jag) en resa till nordöstra USA. I fjol sålde vi en häst som nu bor på Long Island och vi ska hälsa på familjen som bor på Long Beach och träffa hästen förstås. Flickan rider Hunterklasser och ska tävla 3-4 augusti på en ort tre timmar bilresa norr om New York så planen är att träffa dem under några dagar och bo på Long Island, bila upp och se henne tävla och sedan vidare norrut. Någon som har tips på sevärdheter och vet ungefär hur långa avstånd det är. Marthas Vineyard?, Boston? Upp till Maine? Vi ska vara borta mellan 10-14 dagar, inte riktigt bestämt än. Flyga till New York är det tänkt och sedan flyga hem kanske från Boston kanske. Tacksam för tips!
 
Jag alskar Boston, dar ligger universitetet dar jag tog min andra masters :D For saker att gora i Bosten recommender jag:

"hop on hop off" trolley turer
Tea party museum
"historic" sightseeing tur med bat
Freedom trail, det finns hur mycket som helst pa det
Ni ar formodligen aldeles for sent ute for att fa rum pa Martha's Vineyard, men det gar dag tripper dit fran Boston.
MIT och Harward har turer ocksa om man ar interesserad
Hela kusten upp har Whale watching, och det borde ga att se humpbacks i Augusti. Basta whale watching ar i Main, Bar Harbor har de turer man ser flest valar ... tror jag galler fortfarande. Jag recommenderar sarskilt whale watching ... det ar en fantastisk syn att se dem "breach" och hoppa. Sa magnifika djur.
Salem's Which museum ar inte allt for langt och kan ju ocksa vara kul 😳
Och mat. Och musik. Det finns massor av fantastiska mat och musik "turer" i Boston ... och sa klart ar seafood "outstanding" langst hela kusten. Det ar mycket konserter och "organiserad" (for brist pa ett battre ord) musik i Boston's parker och i hamnen pa sommaren. Harligt att sitta ute i parken och ata god mat och lyssna pa musiken.
Det finns massor mer, men jag har inte varit dar pa flera ar sa jag kommer inte ihag. Googla och sok.

Main ar otroligt fint och har valdigt mycket att bjuda pa, berg och sma pittorseska stader forutom kust linje. New Hampshire ar ocksa trevligt och ingen moms (och ingen inkomst skatt!) sa vill ni handla ar det ett bra stalle.

Om ni kor ett par timmar norrut fran Long Island bor det vara ett par timmar kvar till Boston ungefar. Det ar inte overdrivet langt.
 
Jag alskar Boston, dar ligger universitetet dar jag tog min andra masters :D For saker att gora i Bosten recommender jag:

"hop on hop off" trolley turer
Tea party museum
"historic" sightseeing tur med bat
Freedom trail, det finns hur mycket som helst pa det
Ni ar formodligen aldeles for sent ute for att fa rum pa Martha's Vineyard, men det gar dag tripper dit fran Boston.
MIT och Harward har turer ocksa om man ar interesserad
Hela kusten upp har Whale watching, och det borde ga att se humpbacks i Augusti. Basta whale watching ar i Main, Bar Harbor har de turer man ser flest valar ... tror jag galler fortfarande. Jag recommenderar sarskilt whale watching ... det ar en fantastisk syn att se dem "breach" och hoppa. Sa magnifika djur.
Salem's Which museum ar inte allt for langt och kan ju ocksa vara kul 😳
Och mat. Och musik. Det finns massor av fantastiska mat och musik "turer" i Boston ... och sa klart ar seafood "outstanding" langst hela kusten. Det ar mycket konserter och "organiserad" (for brist pa ett battre ord) musik i Boston's parker och i hamnen pa sommaren. Harligt att sitta ute i parken och ata god mat och lyssna pa musiken.
Det finns massor mer, men jag har inte varit dar pa flera ar sa jag kommer inte ihag. Googla och sok.

Main ar otroligt fint och har valdigt mycket att bjuda pa, berg och sma pittorseska stader forutom kust linje. New Hampshire ar ocksa trevligt och ingen moms (och ingen inkomst skatt!) sa vill ni handla ar det ett bra stalle.

Om ni kor ett par timmar norrut fran Long Island bor det vara ett par timmar kvar till Boston ungefar. Det ar inte overdrivet langt.
Tack för bra tips!
 

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Hej allihop! Nästa år ska jag och min make resa till USA. Han har varit där förut, på västkusten, men för mig är det första gången...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 129
Äldre Min sambo ska aka till New York pa business-resa i slutet av oktober. Han har i sitt förra jobb rest mycket i östra Afrika och har...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 258
Senast: hoppsann
·
Äldre Jag försöker skaffa mig framtidsdrömmar/planer, eftersom jag helt enkelt behöver något att kämpa för etc. :p Något jag kom på som jag...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: Jfrelin
·
Äldre I juli ska min man och jag åka två veckor till USA. I fjol i maj sålde jag nämligen en häst till Florida och hon ska nu tävla med nya...
Svar
11
· Visningar
1 599
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • hjälm till avlångt huvud?
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp