Resåren är smutsig!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare chanell_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 806
C

chanell_86

Hur gör ni för att få ren resåren på tex. bröstor och sadelgjordar?

Allt mitt är så skitigt och fullt med stöv(eller vad det heter) som sen kan ge skav ju och det vill jag ju inte.

Tack på förhand:bow: chanell_86

Sv: Resåren är smutsig!!

Svamp med vatten och såpa kanske? Det gör inget att lädret blir smutsigt om du håller på och tvättar det, men putsa lädret ordentligt efter.

Jag tvättade min resårbrösta idag. Körde med ett milt diskmedel och diskborste på resårdelen och den blev som ny:) jag lägger alltid på nått som "fuktar" resåren också efter tvätt, annars kan resåren torka ut.... Så gör jag :)

Vad kan man lägga på som fuktar resåren då?
Är lite nyfiken eftersom min brösta verkligen behöver tvättas och jag vill ju inte att den ska bli förstörd efter tvätten :p

Jag har nått balsam som egentligen är till för läder, tar lite lite på en svamp och stryker på när resåren torkat efter tvätt. Men har man en väldigt ljus resår kanske man ska passa så att det inte blir fläckar, jag vet faktiskt inte...:S Antar att resåren inte tar skada av att bli rejält skrubbad några gånger men jag brukar vilja rengöra den ordentligt om man tex. haft en skummig häst..blir ju inte så fräscht annars :)

Okej tack så mkt, ska testa att göra detta imorgon. :p resåret på bröstan är blått så det är nog ingen risk för fläckar :)

Nej vad bra! Lycka till och hoppas det blir rent och fint:)

Oki då måste jag testa det! Tack för era svar:laugh::bow:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 561
Senast: nyttnick
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 213
Senast: super
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka