Resesängar!

Emtherlia

Trådstartare
Tänkte att lilla fröken skulle kunna börja sova borta nån natt då och då och då verkar ju en resesäng smidigt! Skulle gärna vilja ha lite tips på vilka som är stabila eller om man helt enkelt ska köpa en spjälsäng i stället?

Hon kan få för sig att resa sig upp mitt i natten och hoppa i sin spjälsäng (håller i kanterna samtidigt) så resesängen behöver vara stabil känner jag. Tanken är väl att hon ska sova lite hos farmor och farfar men det hade varit smidigt med en säng de kan plocka undan och som inte tar någon plats när den inte används. Hon är 1 år nu.

Vad har ni? Hur funkar det? Tankar?
 
Tänkte att lilla fröken skulle kunna börja sova borta nån natt då och då och då verkar ju en resesäng smidigt! Skulle gärna vilja ha lite tips på vilka som är stabila eller om man helt enkelt ska köpa en spjälsäng i stället?

Hon kan få för sig att resa sig upp mitt i natten och hoppa i sin spjälsäng (håller i kanterna samtidigt) så resesängen behöver vara stabil känner jag. Tanken är väl att hon ska sova lite hos farmor och farfar men det hade varit smidigt med en säng de kan plocka undan och som inte tar någon plats när den inte används. Hon är 1 år nu.

Vad har ni? Hur funkar det? Tankar?
Babybjörns har vi. Den är superbra på alla sätt och vis, utom prismässigt. Men det går att köpa begagnat. Den är liten, lätt, stadig och lätt att fälla upp och ihop.
 
Vi köpte en på Jysk för typ 500 kr som har varit jättebra. Vi har haft den med på någon resa men mest har den stått hos svärföräldrarna. L:s sjövilda kusin som fyller två i december börjar komma farligt nära att kunna välta den, men en normal unge kan nog ha den betydligt längre än så om man skulle vilja. :p
 
Jag ser att Biltema har en som funkar upp till 15 kg. När väger ett barn 15 kg ungefär?:confused: Fröken är 14 mån och väger runt 9,5 kg.
 
Min 3,5 åring väger 14-15 kg nu. Hon vägde 10 kg vid 1 år. :) Så din lär kunna ha den sålänge den får plats på längden!
 
Tänkte att lilla fröken skulle kunna börja sova borta nån natt då och då och då verkar ju en resesäng smidigt! Skulle gärna vilja ha lite tips på vilka som är stabila eller om man helt enkelt ska köpa en spjälsäng i stället?

Hon kan få för sig att resa sig upp mitt i natten och hoppa i sin spjälsäng (håller i kanterna samtidigt) så resesängen behöver vara stabil känner jag. Tanken är väl att hon ska sova lite hos farmor och farfar men det hade varit smidigt med en säng de kan plocka undan och som inte tar någon plats när den inte används. Hon är 1 år nu.

Vad har ni? Hur funkar det? Tankar?

Vi har en Carena resesäng. Funkar utmärkt för oss och våran 1åring brukar också stå och hoppa i sängen. Vi har använt den på resa och hos far/morföräldrar när hon sovit över där. Är lätt att sätta upp och ihop.
Köpte våran begagnad, i princip nyskick, för en 100-lapp.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 901
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 720
Senast: Hermelin
·
Gravid - 1år Hur i hela friden ska man tänka gällande saker till bebisen? Vi vill inte överköpa oss på saker men vissa saker känns ju nödvändiga. Så...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
10 047
Senast: Imogen
·
Övr. Hund Min ena lilla hund har främst växt upp med Husse. Husse har därmed varit hennes favoritperson. Hon skulle gosa med honom mest, sitta i...
Svar
8
· Visningar
1 333
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp