Sv: resväska

alltså jag är inte dum, jag VET att kvalite kan löna sig många gånger om
Men om det finns begränsat med pengar på bankkontot så är det knappast en kabinväska som prioriteras högst. Som jag skrev så får jag FYRA Rustaväskor för en Samsonite. Så även om en går sönder och jag måste köpa en till ny så har bara halva Samsonitepriset gått åt.
Väskan ifråga kanske kommer användas 4-5 gånger om året.

Jag bad om tips för att få "mest väska för pengarna", utan att behöva lägga en halv förmögenhet.

Karfitsa - jag hittade ju ett test, som jag länkade till i trådstartern. Fast där var det bara väskor i högre prisklass, vilket störde mig.
 
Sv: resväska

Äsch då, slarvläste visst i början. :(

Du får väl köpa så billig som möjligt och hålla tummarna. Du kan ju ha tur, allt billigt är inte dåligt även om jag har dåliga erfarenheter av just billiga resväskor.
 
Sv: resväska

Känner du någon som ska till Gekås så har de massor med resväskor där för typ en tredjedel av priset. Jag köpte en Samsonite (stor resväska) för 499:-. Jag har också köpt en mindre Cavalet-kabinväska för 349:-. De har American Traveller också, vilket är ett helt okej märke, även om det är lite okänt för oss i Europa.

Kollar du i Gekås-bloggen så lär du hitta massor med bilder.
 
Sv: resväska

Känner du någon som ska till Gekås så har de massor med resväskor där för typ en tredjedel av priset. Jag köpte en Samsonite (stor resväska) för 499:-. Jag har också köpt en mindre Cavalet-kabinväska för 349:-. De har American Traveller också, vilket är ett helt okej märke, även om det är lite okänt för oss i Europa.

Kollar du i Gekås-bloggen så lär du hitta massor med bilder.
Du menar American Tourister? Det ägs av Samsonite och är deras low-end märke. Jag har båda kabinväska och större resväska från AT och de har klarat ett gäng långflygningar med byte utan problem :)
 
Sv: resväska

Jag har just köpt mig en kabinväska på Rusta, den kostade 399 kronor och finns i flera storlekar, från "Ryan" size (som jag köpte) till betydligt större.
Den heter Ambassdor och finns i både råååååsa och grått.
Det är tydligen deras storsäljare och jag förstår det.

Den härna är det:
http://www.rusta.se/ambassador-kabinvaska-52-cm-p55251363.aspx

Hur stor är den?
Det finns ingen info på sidan. Jag får inte upp något i alla fall.

Ska också ut och resa. Tror du den kan räcka för en veckas packning? Incheckad då. Kommer nog väga över dom 5 kg som gäller för handbagage.
 
Sv: resväska

jodå, det står på sidan...
Längd: 33 cm
Bredd: 23 cm
Höjd: 52 cm (höjd inkl hjul)
 
Sv: resväska

Tack :)

Rusta säger att den inte finns tillgänglig längre men då är det säkert bara något tekniskt fel för min del.
 
Sv: resväska

Jag föredrar hård väska, de i tyg blir sunkiga tycker jag. Sen avskyr jag att hålla på att greja med bråkiga dragkedjor, dvs jag vill ha såna där man bara "knäpper" ihop (vet inte vad det heter?). Stora hjul är som några påpekat viktigt. Jag föredrar två stora hjul, fyra hjul blir oftast ömtåligare och dessutom verkar också de två hjulen man använder när man drar den efter sig oftast vara mindre om väskan har fyra hjul.

Jag har fyra väskor: Samsonite (2 st), Titan och Delsey. Föredrar helt klart Samsonite. Nu såg jag att du tycker Samsonite är för dyr, då skulle jag kika på lågprisväskor som är hårda, har två stora hjul och helst inte dragkedja.
 

Liknande trådar

Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
930
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: aiquen
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 845
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp