Retur till Hööks

Iser

Trådstartare
Hoppas tråden har hamnat rätt!
Hur brukar ni göra när ni handlar på Hööks och grejerna inte passar? Det kan ju vara rätt stora och otympliga saker att skicka på posten, så det känns som att man måste betala en förmögenhet på att byta till en storlek som man inte ens vet om den passar.

Dessutom vill man gärna ha kvitto också, så att man vet att t.ex. stövlarna som kostar en massa hundralappar i bara försvinner och det blir det ju inte billigare av.

Så hur brukar ni göra med såna saker, som ni har köpt på postorder/nätet från Hööks och som av någon anledning ska returneras/bytas? För som jag har fattat det betaler inte Hööks någon retur? Betalar de frakten på bytesvaran?
 
Sv: Retur till Hööks

jag köper bara saker på postorder som jag vet passar skulle aldrig köpa tex ett par stövlar utan att ha prövat.
 
Sv: Retur till Hööks

en orsak till att man inte handlar kläder (för såväl människa som djur) på postorder.. det står MYCKET tydligt på hööks hemsida hur du ska gå tillväga, står även i katalogen..

sedermera så brukar företag enbart vilja ha saker skickat som företagspaket = försäkrat och sökbart.
 
Sv: Retur till Hööks

Jag hittar det inte på hemsidan. Du får gärna beskriva för mig var jag kan hitta det.

Jag såg nu att det står en liten notis i katalogen om att varor ska returneras med 'postorder kundretur'. Vad innebär detta?

Beställer man varor från andra postorderföretag framgår det tydligt när man får paketet hur man ska gå till väga om man vill byta/returnera.

I Hööks paketen ligger ett 'returformulär', som man ska fylla i, men det framgår inte vart man ska skicka returen eller som vad.
 
Sv: Retur till Hööks

Nu vet jag inte om det är såhär med Hööks. Men många skickar med en klisterlapp man ska sätta på paketet där adressen står. Sen lämnar du det på ditt postställe, de väger och du betalar frakten därefter. Betalar inte Hööks någon retur alls?

Jag brukar spara det paket jag fick och sedan skicka tillbaka i samma! Sparar du bara kvittot från Posten kan du alltid spåra paketet sedan.
 
Sv: Retur till Hööks

På hemsidan står:
---
Returadress: Hööks Hästsport AB, 501 77 Borås.
Organisationsnummer 556158-2213
---
OBS! Returnera varor med ”Postorder Kundretur”.
---
 
Sv: Retur till Hööks

Så är jag också van att det går till.
Fast ibland finns ju även en lapp man kan klistra på, där porto är betalt också.
 
Sv: Retur till Hööks

På hemsidan står:
---
Returadress: Hööks Hästsport AB, 501 77 Borås.
Organisationsnummer 556158-2213
---
OBS! Returnera varor med ”Postorder Kundretur”.
---

Jag lyckas inte hitta det på hemsidan. Men såg det i katalogen nu.
Det jag sa innan var att jag tycker att det är konstigt att det inte framgår på följeseddeln eller 'returformuläret' som ligger i paketet när man får det.

Och det jag frågade från början var; hur brukar ni andra göra? Det blir ju rätt så dyrt!
 
Sv: Retur till Hööks

Det blir inte dyrare än att beställa från andra postorderföretag, även de som har förtryckta adressetiketter tar ju betalt för returen. Men man får det på faktura sedan.

Jag gör som jag gör med andra postorderbeställningar, chansar, provar, skickar tillbaka.
 
Sv: Retur till Hööks

Jag brukar försöka köpa saker som jag vet passar. Om jag kan prova det i butik men hittar det billigare på nätet t.ex. Om inte annat för jag är så fruktansvärt dålig på att skicka tillbaka sakerna sen, glömmer lätt :p
 
Sv: Retur till Hööks

Det blir inte dyrare än att beställa från andra postorderföretag, även de som har förtryckta adressetiketter tar ju betalt för returen. Men man får det på faktura sedan.

Jag gör som jag gör med andra postorderbeställningar, chansar, provar, skickar tillbaka.

Jo, men det underlättar ändå en del tycker jag;)

Okej, det verkar som att det bara är jag som ser det krångliga i Hööks förfarande. Får nog hålla mig till att beställa enkla saker därifrån, som inte är besvärliga och kostsamma att skicka retur! Tråkigt att det inte finns bättre hästaffärer i närheten.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 129
Senast: JennyLz
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 510
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 709
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp