• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare eddan2000
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 160
E

eddan2000

Hej! av ren nyfikenhet undrar jag: om man är allärgisk mot katt brukar man ofta vara mot kattens saliv, eller nåt. Men rex katter sägs ju vara allärgivänliga men dom har väl fortfarande vanligt katt saliv? samma fråga om naken hund, typ svinx, har dom inget "normalt" kattsaliv?? tacksam för svar:bow:

Sv: Rex

Jo nakenkatterna och rexkatterna har "vanlig" kattsaliv och urin. Det är snarare om man är allergisk mot just pälsen som dessa raser kan vara fördel. Långt ifrån alla allergiker klarar rexar.

aha:idea: så att en som är pels allärgiker kan ha katt men inte en som är katt-saliv-ällergiker?:devil:

Som Haukur skrivit så finns ingen säkerhet i att man som allergiker klarar en rexkatt. Både min sambo och min mamma blev allergiska mot mina rexar. De har båda tidigare klarat katter.

För oss har det varit tvärt om!
Tidigare allergisk mot katter men inte mot cornish rex!
Olika med andra ord.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
937
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
714
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 195
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka