RG-shabrak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 901
P

piggis_83

Blev sugen på att köpa ett nu :) Vilka affärer säljer såna? Gärna med hemsida så man ser bild...
Eller visa bilder på era.
Vad tkr ni om dom? Bra kvalitet? Har fått för mig att det inte är några stroppar på dom som man sätter fast i sadeln, eller? :confused: Sitter de på plats ändå?

Sv: RG-shabrak

vill också veta, har letat men utan att lyckas!!

Enda internetbutiken de finns på är Hästbitens, men de har bara en färg och inga bilder vad jag vet.
De har fler färger i butiken, inga massor men kanske 5 st eller så.
Sen finns det en norsk sida som säljer dem också, där fanns det en bild. Men jag kommer inte ihåg adressen. Fråga Centaur!
De har inga stroppar upp till, men mina hoppschabrak ligger still ändå. Man får se till att ha en hel del framför sadeln, och se till att sadelgjorden är spänd så kasar de inte bakåt.

De bilder jag har hittat på internet är dessa
camilla_schabrak.jpg

rggeelrand.jpg
rwbruin.jpg

11_0.jpg

Här var en del av färgerna som man kunde välja på om man ville beställa täcken

Kan lägga ut en bild på mina igen om du vill, men det känns som hela buke har sett dem redan?

Senast ändrad av en moderator:

Nu hittade jag den norska sidan, Löwenborg var namnet.
Här var deras bild av RG
85298.jpg

Senast ändrad av en moderator:

haha, jag tänkte också på det!
"Waffelabschwitzdecke" moahaha, vilket namn :D

Här är mina.
PICT2163.jpg

butet2.jpg

RGschabrak2.jpg

RGschabrak1.jpg

En tjej imitt stall har ett senapsgult schabrak med brunbeige fläta och kant, det är också riktigt snyggt!

jag har ett, köpte de av det svenska företaget som säljer Kingsland och Domani,de hade även RG schabrak!

men dom där vofflade, de e väl de gamla modellerna? för de nya är väl rutiga? mitt e iaf de!! :)
de e inga stroppar framtill men jag tycker de sitter bra ändå!

De där luvorna är riktigt fina, såg en på Hästbiten som var senapsfärgad med guld/silver och marinblå tvinnade band på. Riktigt läcker!
Angående rutorna så får man beställa om man vill ha våg- eller rutmönster. Iaf när jag beställde mitt gröna.

aa!! men e de RG eller?
tror du det går att beställa andra färger genom Hästbiten tex?

Ja, den var från RG iaf. Ring och prata med dem, schabraken vet jag att man kan beställa genom dem, så det borde ju vara det samma med luvorna?
Men de är rätt söliga med att sy upp grejjer tydligen, så kanske inget man ska göra mitt i tävlingssäsongen om man vill ha den fort...

popeye skrev:

ja älskar verkligen dom där :love:
färgkombinationerna är :love:
synd bara att man har en grå häst :ö

själv får jag nöja mig med vitt, med marinblå och guld.

vad finns mer för färgkombinationer som passar grå skimmel? :angel:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 13 14 15
Svar
280
· Visningar
14 205
Senast: Mia_R
·
Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
17
· Visningar
934
Senast: cassiopeja
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 437
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka