• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 362
F

fälttävlansnörd

Startade en tråd för rätt länge sen ang. tävlingsschabrak... Sa då att jag prompt skulle ha brodyr och blablabla...

Nu är läget lite annorlunda :smirk: . Jag vill ha RG-schabraken för att jag är bara helt såld... :love: . Men, jag MÅSTE MÅSTE MÅSTE ha matchande luvor till... Annars pallar jag bara inte! :p

Så... Var kan man köpa RG-schabrak + matchande luva? Och när jag ändå håller på kan jag ju be om lite åsikter ang. färger & så.

Tänker rida i svart kavaj & hjälm, vita brallor & ljusrosarutig skjorta. Svarta stövlar på den gulbruna hästen som har svart utrustning. Bruna stövlar på flugskimmeln som har nöt/tbcofärgad utrustning...

Så fram med alla åsikter & tips tack! :banana:

Sv: Rg...

Cremefärgade schabrak är snyggt till alla hästar och all utrustning. Hästbiten kanske har?

Men cremé till gulbrun/bork häst? Blir inte de bara väldigt... beige &
slätstruket?

jo kanske det, läste inte så noga.. :p I såna fall så tycker jag blått, det är snyggt på båda dina hästar skulle jag tro. :) Gillar klassiska färger.

Cremé/champagne eller likande tror jag iofs mkt på till skimmeln, hon har andra schabrak i de färgerna och med guldpp och lite sånt tror jag att det blir snyggt till hennes utrustning också.

Blått skulle funka, fast jag gillar inte att köra blå/svart textil tillsammans och jag har ju svart kavaj... Fast det beror iofs på vilken blå jag skulle ta, typ klar/royalblå skulle ju kanske bli snyggt men marinblått och svart går fetbort.

Var lite inne på rött ett tag till den gbr men sen kärade jag ner mej i en ljusrosa skjorta så det är kört det med. En snygg grön färg kanske, vad tror du om det?

En kompis till mig har grått med ljusrosa kantband på sin skimmel, urläckert med matchande huva till:love:

Låter najs, men jag vettfan om jag tror på grått. Hon e flugskimmel med lite brunt i, har iofs inte så mycket grått på henne att jag ska säga om det är snyggt eller inte... Men du! Kan du inte göra mej en tjänst å fråga din kompis om var hon köpte sitt schabrak+huva? :bow:

Jaa, typ buteljgrönt? Jag har ett JW schabrak i den färgen dom första som kom, i sammet och med guldfläta. Skulle bli snyggt! Equiline har matchande huva!

Kanske blir lite konstigt med grått då, men vet en annan i stallet som har brunt med ljusrosa kant + huva, även det är så läckert:love: LIte svag för rosa som du kanske förstår:angel: , men det är verkligen en så snygg rosa färg.

Tror hon fick med schabraket och huvan när hon köpte ponnyn. Men RG brukar ju säljas nere i Falsterbo, och vet även att de flesta mer märkesinriktiade affärer kan ta hem RG. Har sett stånd som sålt dem på olika tävlingar.

Typ butelj ja. Skulle iofs kunna tänka mej ett JW på honom. Han går troligtvis inte med huva för han har så grym pannlugg :love:. Mer till skimmeln jag vill ha huva, för hennes pannlugg är INTE fantastisk...

Så tror jag att jag gör... Kör ett grönt JW med guldpp på gulbruna
och så får jag väl stå ut med något annat på skimmeln, har en snygg mörkbrun huva med typ bronspp och matchande schabrak med samma pp, fast jag gillar verklingen inte rutorna... Och nej, det är inte Hööks :p .

Sen får jag pallra mej ner till Falsterbo i sommar om jag inte har hittat ett snyggt RG-set tills säsongen drar igång...

har ett creme färgat RG till min gulbruna och hon är verkligen jättesnygg i det så det skulle säkert bli fint på din.

Jo, kanske... Men jag vet inte :p .
Köper nog ett cremé till skimmeln så får jag
väl testa det på den gulbruna och se om jag
får köpa ett till... :angel:

det kanske inte är så uppseendeväckande med creme på en gulaktig häst - men ack så läckert :d elegant o stilfullt.

Liknande trådar

Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
2 040
Senast: Wilfa
·
Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 481
Senast: Amanda_F
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 524
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka