Rid tights

Jag gillar Horsewares. De ligger vettigt i pris i jämförelse med många andra och är mindre sladdriga än de jag provat från Horze
 
Tack så jätte mycket för tipsen! Jag ska kolla lite mera noga på börjes och horze också men jag tror att det nog blir Maya Delorez. Och somsagt så jag kommer inte rida lätt eller nåt och det är nog bara bra ifall dom är jätte klistriga!
Men en fråga bara hur är storlekarna på dom? Det är ju XS S M och såna storlekar. Ska man ha sin vanliga storlek då eller är dom större eller mindre?
Jag har min vanliga storlek, men jag vet att många har en storlek mindre än vanligt just eftersom de är så stretchiga.
Tror det beror lite på vilken av deras modeller man väljer också, jag har den som heter performance.
 
Jag gillar Maya Delorez! Har samma stl som vanligt i mina. Compression sitter väldigt bra och bekvämt! Såhär i efterhand hade jag nog kunnat ha en mindre storlek i Funcion eftersom de är mer stretchiga, men de är också väldigt sköna!
 
@EmmaFilippa Jag tror du ska välja antingen performance eller function, de andra modellerna är inte lika strechiga utan mer fasta i tyget. Function är högre i midjan, performance ganska normala.
 
Jag gillar Kingslands tights bäst.

MD trillar ner (några cm) och jag fick skav i knävecken även när jag inte red. De slets också väldigt fort (var utslitna efter 3-4 dagars användnde under ett par månader.

Tights är ganska förlåtande iom att de är så strechiga och det är lättare att hitta "rätt" storlek än med vanliga ridbyxor.
 
Min dotter älskar Maya Delorez compression ridtights. Hon är hoppryttare så hon föredrar att inte sitta fast i sadeln och kör därmed halvskodda. Upplever att de är lite stora i storleken så är du mellan två storlekar ska du nog ta den mindre.
 
Tack så jätte mycket för tipsen! Jag ska kolla lite mera noga på börjes och horze också men jag tror att det nog blir Maya Delorez. Och somsagt så jag kommer inte rida lätt eller nåt och det är nog bara bra ifall dom är jätte klistriga!
Men en fråga bara hur är storlekarna på dom? Det är ju XS S M och såna storlekar. Ska man ha sin vanliga storlek då eller är dom större eller mindre?

Jag har L och brukar behöva L eller XL om man ska försöka gissa så som jag väger nu, men köper väldigt sällan kläder så de baseras mest på de få plagg jag köpt och alla som blivit för små de senaste åren 😅

Tycker modellen och tyget är väldigt förlåtande så att det är ett stort spann av passform inom en storlek. Inga "hårda" band eller sömmar i midjan o så och hög midja vilket funkar bra till mig för att de ska sitta bra.
 
Tack så jätte mycket för tipsen! Jag ska kolla lite mera noga på börjes och horze också men jag tror att det nog blir Maya Delorez. Och somsagt så jag kommer inte rida lätt eller nåt och det är nog bara bra ifall dom är jätte klistriga!
Men en fråga bara hur är storlekarna på dom? Det är ju XS S M och såna storlekar. Ska man ha sin vanliga storlek då eller är dom större eller mindre?
Normala åt det större hållet skulle jag säga. Så ligger du mellan två storlekar så ta den mindre.
 
@EmmaFilippa Jag tror du ska välja antingen performance eller function, de andra modellerna är inte lika strechiga utan mer fasta i tyget. Function är högre i midjan, performance ganska normala.
Okej det är function som jag har kollat på så det verkar ju bra då ifall dom är mest stretchiga!
 
Jag gillar Kingslands tights bäst.

MD trillar ner (några cm) och jag fick skav i knävecken även när jag inte red. De slets också väldigt fort (var utslitna efter 3-4 dagars användnde under ett par månader.

Tights är ganska förlåtande iom att de är så strechiga och det är lättare att hitta "rätt" storlek än med vanliga ridbyxor.
Fick du skav i knä vecken när du gick och så eller när blev det?
Om jag köper ett par så kommer jag nog bara ha dom en gång i veckan och iallafall justnu bara skrittar jag en liten stund så jag tror inte dom kommer slitas så jätte mycket iallafall!
 
Fick du skav i knä vecken när du gick och så eller när blev det?
Om jag köper ett par så kommer jag nog bara ha dom en gång i veckan och iallafall justnu bara skrittar jag en liten stund så jag tror inte dom kommer slitas så jätte mycket iallafall!
Jag har haft mina MD i flera år och de har inte blivit slitna. Jag använder dem dock bara på sommarhalvåret eftersom jag är frusen och behöver varmare byxor på vinterhalvåret.
 
Fick du skav i knä vecken när du gick och så eller när blev det?
Om jag köper ett par så kommer jag nog bara ha dom en gång i veckan och iallafall justnu bara skrittar jag en liten stund så jag tror inte dom kommer slitas så jätte mycket iallafall!

Ja, jag fick det av att gå. Min häst var skadad och jag promenerade och tömkörde enbart.
 
Jag köper när det är rea på stadium. Bra sidoficka, finns både tunna och tjockare material i olika färger.
Behöver inte ha siliconskodda thigths.
 
Ja, jag fick det av att gå. Min häst var skadad och jag promenerade och tömkörde enbart.
Okej jag fattar! Men då är nog inte det nåt problem för mig iallafall för jag kommer inte gå nånting utan kommer bara sitta och rida.
 
Jag köper när det är rea på stadium. Bra sidoficka, finns både tunna och tjockare material i olika färger.
Behöver inte ha siliconskodda thigths.
Okej alltså vanliga tränings tights? Det var ju jätte smart ifall det funkar för dig! Men jag vill ha riktiga rid tights.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 114
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
648
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
643
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 195
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp