Rid tights

Tack så jätte mycket för tipsen! Jag ska kolla lite mera noga på börjes och horze också men jag tror att det nog blir Maya Delorez. Och somsagt så jag kommer inte rida lätt eller nåt och det är nog bara bra ifall dom är jätte klistriga!
Men en fråga bara hur är storlekarna på dom? Det är ju XS S M och såna storlekar. Ska man ha sin vanliga storlek då eller är dom större eller mindre?
Jag har en storlek mindre I performance. Function har varit lite olika. Första paret hade jag en storlek mindre men andra paret var lite mindre elastiska, så där hade jag kunnat ha min vanliga storlek. Vet inte om det bara var just den kollektionen som blev sån.
 
Det finns jättemånga olika märken som säljer bra tights. Vilka man föredrar är lite smaksak😊
Mina favoriter är från Alequi. Jag tycker de är precis lagom i tyget och så har de lagom klistrig silikonskoning. Maya Delorez har också bra tights, de är väldigt mjuka och strechiga men deras silikonskoning är lite väl klistrig för min smak.
Vilken modell föredrar du från alequi?
 
Jag har en storlek mindre I performance. Function har varit lite olika. Första paret hade jag en storlek mindre men andra paret var lite mindre elastiska, så där hade jag kunnat ha min vanliga storlek. Vet inte om det bara var just den kollektionen som blev sån.

Samma för mig! Undrade om de ändrat storlekarna eller om mitt första par var urtvättad men då var de nog lite annorlunda. Eller vänta. Det var Thelma det hände med.
 
MD är lite stora i storlek, jag gillar compression bäst, de kan jag ha på mig en hel dag! Lite tjockare tyg men väldigt bekväma. Sen har jag även ett par från Horze som är otroligt sköna!
 
Jag har också Zaczess tights och de är väldigt sköna. De har också ofta 20% om du följer deras nyhetsbrev och inte har bråttom att köpa byxor.
 
Samma för mig! Undrade om de ändrat storlekarna eller om mitt första par var urtvättad men då var de nog lite annorlunda. Eller vänta. Det var Thelma det hände med.
Jag läste på en köp och sälj-sida med MD att det var lite mer oelastiskt i just den omgången/kollektionen eller vad det nu heter. Köpte i maj förra året. Vet inte om det fortfarande är så
 
Jag har en fråga om rid tights om nån har tips om några bra som inte är så dyra. Det mest viktiga är att dom har mycket stretch så dom är lätta att ta på sig och sköna att ha även ifall man sitter länge tillexempel. Och helst ha bra fickor också. Och såklart pris värda och hålla bra och så!
Så om nån har några bra tips så får ni jätte gärna skriva det ❤️
Du kan ju alltid titta på second hand butiker och liknande! Till exempel Sellpy, därifrån har jag fått ett par ridtights med otrolig kvalitet från HKM för ändats 30 kronor!! SÅ värt det!! +ganska snabb leverans!❤️
 
Du kan ju alltid titta på second hand butiker och liknande! Till exempel Sellpy, därifrån har jag fått ett par ridtights med otrolig kvalitet från HKM för ändats 30 kronor!! SÅ värt det!! +ganska snabb leverans!❤️
Jag kan ju kolla där iallafall! Men jag tror att jag vill köpa nya men kanske kan köpa second hand om det är nåt bra!
 
Jag har en storlek mindre I performance. Function har varit lite olika. Första paret hade jag en storlek mindre men andra paret var lite mindre elastiska, så där hade jag kunnat ha min vanliga storlek. Vet inte om det bara var just den kollektionen som blev sån.
Jag får rätta mej själv lite, jag har två storlekar mindre i performance
 
Upptäckte ett litet hål i mina ridtights, så är nog dags att kika på nya. Bra modeller för korta ben, kraftiga underben, breda lår/höfter men smalare midja. Upplever (så klart) att är det rätt för lår/höfter är de ofta för långa och/eller för stora i midjan. Har typ 38 i vanliga byxor, men kan ju vara vad som helst i ridbyxor och ridtights.
 
Upptäckte ett litet hål i mina ridtights, så är nog dags att kika på nya. Bra modeller för korta ben, kraftiga underben, breda lår/höfter men smalare midja. Upplever (så klart) att är det rätt för lår/höfter är de ofta för långa och/eller för stora i midjan. Har typ 38 i vanliga byxor, men kan ju vara vad som helst i ridbyxor och ridtights.
De flesta tights är ju väldigt anpassningsbara eftersom det är stretch åt alla håll😊
Men MD är kortast av de tights jag har så kanske något att testa i ditt fall?
 
Upptäckte ett litet hål i mina ridtights, så är nog dags att kika på nya. Bra modeller för korta ben, kraftiga underben, breda lår/höfter men smalare midja. Upplever (så klart) att är det rätt för lår/höfter är de ofta för långa och/eller för stora i midjan. Har typ 38 i vanliga byxor, men kan ju vara vad som helst i ridbyxor och ridtights.

Kingsland är de som funkat bäst för mig. Jag är <160cm. Även kan CT funka.
 
De flesta tights är ju väldigt anpassningsbara eftersom det är stretch åt alla håll😊
Men MD är kortast av de tights jag har så kanske något att testa i ditt fall?

Hur är deras storlekar? Står att S motsvarar 36-38, men om det är mer åt en 36 blir det kanske lite väl tight.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 160
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
672
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 236
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp