Bukefalos 28 år!

Rida efter att ha blivit stelopererad

Granskog82

Trådstartare
Hej! Jag har i många år dragits med ganska grav skolios, vilket också medför stora smärtor. Nu har jag ev möjlighet att få ryggen upprättad och stelopererad. I dagsläget gör det ont även när jag rider, och att fortsätta som jag har det nu är inte ett alternativ. Däremot är jag nyfiken på om någon mer har varit med om en liknande operation och hur det har gått efteråt i så fall?
 
Min bästa kompis är stelopererad för skolios och rider som vem som helst. Hon hade mycket ont vid ridning innan op. Vad jag hört har hon inte ont nu.
 
Hej! Jag har i många år dragits med ganska grav skolios, vilket också medför stora smärtor. Nu har jag ev möjlighet att få ryggen upprättad och stelopererad. I dagsläget gör det ont även när jag rider, och att fortsätta som jag har det nu är inte ett alternativ. Däremot är jag nyfiken på om någon mer har varit med om en liknande operation och hur det har gått efteråt i så fall?
Jag har en kompis som är stelopererad i ryggen efter en olycka och det är inga problem att rida.
Antar att det beror lite på var (och kanske hur) man gör själva operationen.
 
Hej! Jag har i många år dragits med ganska grav skolios, vilket också medför stora smärtor. Nu har jag ev möjlighet att få ryggen upprättad och stelopererad. I dagsläget gör det ont även när jag rider, och att fortsätta som jag har det nu är inte ett alternativ. Däremot är jag nyfiken på om någon mer har varit med om en liknande operation och hur det har gått efteråt i så fall?
Jag är stelopererad L1-L3 efter en olycka (1993) och så länge jag tränar rygg och mage går det bra att rida. Men om jag gör uppehåll i ridningen så får jag slita på med träningen innan ridningen blir smärtfri igen.
 
Jag är stelopererad pga skolios. Sista två åren har jag ridit i stort sett dagligen, mest vanlig motionsridning i skogen men även tränat en del dressyr. Min rygg mår väldigt bra av ridningen!!
 
Jag har också skolios och blivit erbjuden steloperation, tackat nej för jag är så rädd att det ska bli värre efteråt. Hört många skräck historier om sånt. Följer nyfiket tråden :-)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 466
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 304
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp