Rida in en shettis på 5 år

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Hippen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 782
H

Hippen

Hej. Jag tänkte börja och rida in en liten shettis på 5 år, ägaren har honom bara som sällskap till den större hästen (tinker) . Men de jag undrar är vad man bör tänka på när man ska rida in en shettis på 5 år och över huvudtaget?:confused: :D ;)

Sv: Rida in en shettis på 5 år

Det du ska tänka på är att ha kunnig hjälp.
Vänj hästen vid sadel och träns. Sen kan man ju promenera, longera och tömköra så att den lär sig gå på rösten.
Se till att ta det lungt även om den är så pass som 5år, det är nytt det du ska göra med den iaf.

Just för att det är en shettis så skulle jag vilja poängtera.... Lär den att den ALDRIG får äta med träns på. Det är en sak du kommer ha igen när du ska rida ut på den.
Hoppas att det går bra.

Sv: Rida in en shettis på 5 år

Hej!
Vi har en häst på stallet som ägaren har som sällskapshäst...Det e en hingst på 4 år men han är jättefin att rida min kompis rider honom jättefint så det e bara och rida in tänk endast på att en shettis e en shettis Liten meen kan även vara mkt busig:rofl: :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 332
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 596
Senast: Edla
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
1 013
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur