"Rida in" ny sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare My Precious
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 241
M

My Precious

Jag fick hem min spitter nya Jaguar igår:love:
Var helt säker på att den skulle passa eftersom kompisen har en likadan modell. Men tycker det finns lite snålt med plats, kompisen sager att hennes också var sån i början och att det skall vara så för att de formbara mjuka bossorna fram skall forma sig efter hästen.

Känns som att det är lite mycket pengar för att chansa, behöver lite råd -behålla och vänta och se eller lämna tillbaka?

Sv: "Rida in" ny sadel?

Har du provat ut sadeln hos en utprovare eller liknande så du har fått provrida sadeln eller har du bara beställt den direkt?
Om sadeln ligger illa hade jag skickat tillbaka den. Ligger den helt okej men kanske känns något för smal och bossorna är mjuka (och din kompis sadel är samma årsmodell, modell, och bomvidd och den funkade bra) så hade jag faktiskt ridit in den och isf breddat bomvidden om ett par veckor/månader. Men det förutsätter ju också att du inte har köpt den bredaste bomvidden..

Allra bästa vore ju att åka till en duktig utprovare annars med sadeln eller att åka till ett ställe där du får prova en ny Jaguar i samma bomvidd och utförande.

Sv: "Rida in" ny sadel?

Har du provat ut sadeln hos en utprovare eller liknande så du har fått provrida sadeln eller har du bara beställt den direkt?
Om sadeln ligger illa hade jag skickat tillbaka den. Ligger den helt okej men kanske känns något för smal och bossorna är mjuka (och din kompis sadel är samma årsmodell, modell, och bomvidd och den funkade bra) så hade jag faktiskt ridit in den och isf breddat bomvidden om ett par veckor/månader. Men det förutsätter ju också att du inte har köpt den bredaste bomvidden..

Allra bästa vore ju att åka till en duktig utprovare annars med sadeln eller att åka till ett ställe där du får prova en ny Jaguar i samma bomvidd och utförande.

Jag beställde den direkt eftersom jag var bombsäker på att den skulle passa. (samma bomvidd årsmodell som kompisen) Dårlig på att förklara är jag ju men de främre bossorna är supermjuka och flexibla det är bara där jag tyckte att den var aningen för trång fö. ligger den bra! -Tack!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
742
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 443
Utrustning Jag köpte för ett år sedan en sprillans ny sadel av en lokal ridsportbutik. Jag har tyckt att det känts lite snett att rida i den, men... 2
Svar
22
· Visningar
2 869
Senast: Gimlan
·
Utrustning Jag är mitt uppe i en grym separationsångest. Jag har en dressyrsadel som jag verkligen trivs med, men som nu inte passar hästen längre...
Svar
0
· Visningar
864
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka