Bukefalos 28 år!

Rida KM på klubb man inte tillhör?

Riley

Trådstartare
Jag skulle behöva komma ut och vänja mitt tittiga och icke-resvana sto vid tävlingsplatser, så att hon får vänja sig vid publik, att ridas rakt in i nya maneger etc. utan att trissa upp sig så hemskt. Problemet är att hon ännu inte tar galoppen under ryttare och det finns tyvärr väldigt begränsat med tävlingar med LD-klasser.

Nu har jag dock fått se att en klubb bara en mil bort ska ha både en LE och en LD, som ju varit perfekt, men kruxet: Det är KM-klasser och jag har ingen "koppling" till klubben ifråga, vilket gör att det känns fel att komma och rida om en KM-titel. :o Jag vet ju att jag har rätt att starta om jag betalar medlemsavgift, men "kan" man göra så eller anses det lite fult?
 
Sv: Rida KM på klubb man inte tillhör?

Kan väl även tillägga att det finns junior- respektive seniorklass, så startar jag riskerar jag åtminstone inte att döda tävlingslusten hos några osäkra 11-åringar (eller bli dödad av deras föräldrar).
 
Sv: Rida KM på klubb man inte tillhör?

kontakta klubben annars och kolla om du kan få deltaga utom tävlan :idea:
 
Sv: Rida KM på klubb man inte tillhör?

Bara ryttare som vanligen tävlar för klubben, om man tävlar dvs, brukar få starta KM men du kan säkert få rida den ändå.
 
Sv: Rida KM på klubb man inte tillhör?

KM är oftast en klubbtävling så du måste antagligen vara medlem i klubben och det brukar man kunna lösa medlemsskap samma dag. Ring och fråga.

På våra klubbar häromkring är KM öppet för alla klubbmedlemmar vare sig du har licens eller inte för klubben.

Men om du har licens för annan klubb så kanske du får vara med och tävla men inte om KM:et, dvs du rider en clear round
 
Sv: Rida KM på klubb man inte tillhör?

En del klubbar häromkring kör ett kombinerat km/pay n jump dvs alla är välkomna att starta men klubbmedlemmar får lite mer att rida för.

Det är väl bara att ringa eller maila kontakten som står i proppen och fråga om du inte kan få stara utom tävlan.
Extra klirr i kassan brukar ju inte vara fel ;)
 
Sv: Rida KM på klubb man inte tillhör?

Jag var välkommen att starta både inom och utanför tävlan, men nu skippar jag det för att min tränare/mitt moraliska stöd inte kunde den dagen. :p Haha.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp