Rida med Kavaj

Sv: Rida med Kavaj

Antingen har jag inbillat mig och det sitter bara i huvudet på mig eller så är det så.. Jag kan inte tävla med kavaj.. eller ja kan och kan..Det känns så iallafall:crazy:
Är jag ensam om det här problemet?
Ska man träna att rida med kavaj eller hur 17 ska man göra?:o

Har du rätt kavaj?
Det finns ju olika modeller.Jag har en i stretchmaterial så den känns inte som den är ivägen.Jag rider alltid i kavaj.Med den på blir det tävling,det blir lite som att man ska skärpa till sig.

Mitt råd är att titta på din kavaj och se om den är rätt för dig....

Annars är det väl bara att öva med den :D
 
Sv: Rida med Kavaj

jo jag har lärt mig att rida med min kavaj nu :D har tävlat i den hela säsongen nästan ;) det sitter väl inte helt perfekt.. men jag behövde nog bara vänja mig :p
 
Sv: Rida med Kavaj

Kan inte heller rida med kavaj. Känner mig obekväm osv med kavaj. Har det bara när jag dressyr tränar. När jag hoppar så har jag en MÖRKBLÅ golftröja super skön elr klubbjackan. Men föredrar tröjan.

Fick min första placering när jag red med tröja haha;)

Du behöver inte ha kavaj eller det beror ju helt på vilken nivå du tävlar på. Men allt fler som tävlar lokalt och även reg tycker jag rider i klubbjackor eller liknade och skiter i kavajen. HAr jag fel?
 
Sv: Rida med Kavaj

nej jag veta att man inte behöver det :) men nu har jag "lärt" mig :Dja tycker det är snyggare med kavaj :p
 
Sv: Rida med Kavaj

Jag har sett att det börjar komma kavajer i stretchigt material. De verkar kanonsköna att ha på sig, skurna som vanligt men inte sådär stumma å det tar i överallt. Nått att satsa på kanske? Fråga mig för guds skull inte efter märke, det minns jag inte vad det var...:crazy:
 
Sv: Rida med Kavaj

Jag är tvärtom! :p Jag kan inte rida på en tävling i något annat än kavaj! Tom med på lokaltävling har jag kavajen på! Men inte på clear round dock, men det räknas ju inte som tävling...

haha så är jag också, väljer verkligen kavajen före en jacka. Tycker det är såå mkt snyggare :p
 
Sv: Rida med Kavaj

Du kan ju tävla i klubbjackan eller klubbtröjan. I allafall i hoppning. Själv föredrar jag kavaj för då skärper jag till mig lite. Det blir lite mer allvar med en uniform liksom.
 
Sv: Rida med Kavaj

i dressyr har jag kavaj, även på klubb, annars klubbjacka ;)

när jag var mindre avskydde jag kavajen (då var det från lokal uppåt) men efter några gånger vande man sig.. speciellt då armarna "fastnade" när man hoppade.. :crazy: men kavajerna idag är nog bättre än den gamla jag använder... ;)
 
Sv: Rida med Kavaj

Har oftast inte heller kavaj, känns som man gör så stort väsen av tävlandet då, men i min "sport" är det ju inte samma regler som i hoppning & dressyr på viss nivå.
 
Sv: Rida med Kavaj

Tävlar islandshäst.Där är det mer avslappnad klädsel även om det finns vissa regler.
 

Liknande trådar

Dressyr Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr. Visst är det ok att ha mörka ridbyxor? Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en...
Svar
11
· Visningar
1 755
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 063
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Utrustning Familjens ponny ska snart springa Pay n Ride och Pay n Jump med såväl matte, 10 år , som husse 14. Man måste ju inte vara finklädd, men...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp