Rida utan schabrak?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Scarlet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 5 221
Sv: Rida utan schabrak?

Själv har jag aldrig gjort det men jag har sett många som bara rider med en fårskinnspadd..

Jag varierar. Schabraket är ju bara till för att skydda sadeln

Tja, min bror gjorde så ett tag. Hans häst har så kort rygg att det ser dummare ut med schabrak än med bara pad under sadeln, det täcker för mkt av hästen...

alla som rider utan schabrak: vill inte sadelt till o glida runt om hästen svettas?? Jag kan tex inte använda lädertyglar för att när hon svettas så blir dom så hala... blir det inte samma sak? :confused:

tycker det verkar vara rätt vanligt på turridningsställen att man rider utan shabrak.

*försöker hålla tyst om mina fördomar*

Med tanke på att man passar till en sadel utan schabrak eller annat skräp under sadeln så tycker jag att det förklarar naturligt varför man rider utan...

Själv har jag så tunna schabrak som jag kan hitta mest för att jag är lat och tycker att det är tråkigt att göra rent sadeln, men jag tycker att det är väldigt stilrent och snyggt utan och rider en hel del utan. Det verkar dock vara en dödlig synd i detta avlånga land då jag har fått en hel del spydiga kommentarer ch de flesta med andemeningen att det är synd om min häst:mad:

På shows i england rider man utan och det är inte bara för att det ska se snyggt ut det är praktiskt också eftersom hästen sadlas av och inspekteras mycket närgånget av domarna - det går inte att dölja dåligt musklade ryggar och sadelskav där inte:devil:
Har de något under sadeln så har de en väldigt liten tunn vojlock som följer konturerna av sadeln exakt.

Apo

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
625
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 213
Senast: super
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka