Ridbana i hage

Sv: Ridbana i hage

Jag hoppar bara av en gång, men måste öppna båda grindarna :)

Då måste en latmask svara på detta.... du lär din häst att du öppnar och stänger från hästryggen såklart ;) (jösses, hoppa upp och ner i onödan - då kan man ju få motion :angel:)
Har du en w-ryttare i din bekantskapskrets så fråga denne om råd och tips vid inlärningen.. :idea:

Dels beror det på grindkonstruktion, och dels på hur pass trygg man vill att hästen ska vara med eltrådar tätt inpå sig.

Jag är mer än nöjd med att hästarna inte vill ha elgrinden några decimeter från sig, även om strömmen är avstängd.

Jag har elstaket och tre andra hästar i hagen, så det skulle inte vara ett dugg säkert att öppna grinden uppsuttet.

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 813
Senast: EZMK
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 400
Senast: Lars L
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 962
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka