Ridbanefrågor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 131
T

Tican

(För visst hamnade anläggningsutrustning här det med?)

Vad kostar det egentligen att bygga en bra och fungerande ridbana i 20x60 m som varken blir för blöt, dammig, hård, tung eller fryser?
Hur mycket billigare blir 20x40?
Hur ser den ultimata marken att bygga ridbanan på ut (fukt osv)?
Var det så att man inte får ha gummiflis längre? Och finns det något annat som man kan rida på på vintern också? :crazy:
Annat? Tips?

:bow:

Sv: Ridbanefrågor

Dyrt är det... Mkt dyrt om den ska hålla alla nya krav...
Gummiflis får inte användas som det användes förr men PRO FIBER som används av många kända ryttare... (Malin, Peder, Brink mfl) ska tydligen ha någon gummikärna under underlaget efter mattan... Ska göra att det nästan aldrig fryser sa han som pratade om det på vår klubb... Säkert svindyrt...

På ridsports hemsida kunde man beställa en kostnadsfri broschyr om stallbygge, paddockbygge och ridhusunderlag förr iaf... Jag kommer inte ihåg vad den heter men maila och fråga! Den var verkligen SUPERBRA på många sätt... Där visar dom både för proffs och amaörbygge av paddock... Något för olika prisklasser!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 833
Senast: malumbub
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: NotlikeI
·
Anläggning För några år sedan lät vi anlägga en ridbana på gården. Vi valde paddex och efter konstens alla regler skulle man inte bygga upp den...
Svar
7
· Visningar
3 442
Senast: Rimfaxe
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 620
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svårtransporterad häst
  • Dressyrsnack nummer 18