ridbrallor

Messy

Trådstartare
panik.. jag insåg idag att jag inte har några ridbyxor som man kan visa sig offentligt i... de ena paret är ca 14år, gröna manchester å helskodda, lädret går av om jag försöker böja dem...
andra paret ser helt urtvättade ut å har hål på benet, helskodda å mjuka dock...

jag vill ha ett par som inte är asstora under midjan så att säga.. å inte sitter i armhålorna...
helskodda är ett måste....
inte asdyra... helst under 1000-lappen..

kan man hitta ok på granngården?
jag bor i täby å jobbar i stockholm... tips?

har ridit i jeans sista åren på galoppen... men dressyr med jeans lär ju sätta sina spår i asset så att säga :angel:

Sv: ridbrallor

Granngården i Stockholm har ingenting bra, har redan vart och kollat så slöa inte tid på dem. På Granngården i Örebro har de där emot väldigt mycket bra (märkes ridbyxor osv.) men tyvär inte i Stockholm *morrar*.

Äsch vadå! Man kan väl visst hitta okej ridbyxor på Granngården!

Annars finns det en hel del på Ekohallen också, om du kan ta dig ut till Länna vill säga.
Köpte själv ett par helskodda ridbyxor där för ett tag sedan för typ 6-700:-.
Helt okej ridbyxor för den som vågar låta bli att stirra sig blind på märket...

alla:

tack! jag är inte så märkesfixerad, men vill att de sitter bra å de behöver ju inte gå sönder eller bli stenhårda första tvätten :D

länna är ju 100 ååår till... är det värt å svänga in på hööks??? ska ändå åt det hållet

jag har en massa hökks byxoer å de har hållkit för mig... de jag tycker bäst om är de som är svarta med grå skoning finns i andra färger också men de är mjuka o sköna o inte så¨höga...

åh tack då ska jag nog svänga in dit :)

jag e sååå sugen på ett par i bomull, lite senapsgula...
har alltid haft mörkblå typ! hela jag har alltid varit det! å hästarna rööööda :) hihi

min häst hade vinrött på första omgången utrustning, men nu ska hon ha samma färger som galoppdressen (som hon aldrig han starta i) :( GULD å svart!!! fast hon får ha mer svart med guldkanter ;)
fint med guldkanter... :)

De allra bäst ridbyxorna jag köpt är billiga uppe i Ullared! :idea: de är bäst! men det är ju tyvärr en bit att köra...
Annars brukar väl Eko:- ha en del bra. hööks? kanske?

Jag är sådan person som håller mig till Euro-Star, Pikeur och Anky ridbyxor ibland även Cavallo eller Kentucky (har inga men vill köpa ett par) :p de 3 först nämda har Granngården i Örebro enligt cactuspower dock inte på Granngården här i Stockholm som jag påpekade förut :mad:

Jag kan också passa på mendan jag ändå ORKAR lägga ner tid på att besvara det du skrev säga att: "Helt okej ridbyxor för den som vågar låta bli att stirra sig blind på märket..." är ridbyxor så som Mountain Horse vilket jag inte tycker är sköna ridbyxor. Jag stirrar mig inte blind på märket på ridbyxorna utan hur passform och kavlite är på ridbyxorna och det har råkat vara så att varje par jag har köpt som är av märkena Euro-Star, Pikeur, Anky eller Cavalllo har hållt färgen tvätt efter tvätt samt passform så det är kanske så att man även betalar för just kvalite och inte bara för att det är ett speciellt märke!

Senast ändrad:

jag har haft ett par (eller har) Euro Star, men de är knäskodda... jag vill bara ha helskodda... + att jag ser ut som fetto deluxe i dem :(

Catago har trevliga, spec dom som kommer till hösten :d
Sen finns Pikeur för ca 1200 kr och dom håller för evigt :bow:
Victor Hugo gillar jag också, skitsnygga!
Granngården brukar ha Victor Hugo, iaf häromkring :)

hmm.. men jag ska rida på ONSDAG.. hehe...

man vill ju va lite snygg å ha fin-ridbrallor, sen ett par stallbrallor som man kan torka betfor å sånt på ;)

förkläde i stallet kanske vore nått :angel:

lyckas inte länka men har ett par bruna CRW sure seat från hööks. snygga och jättesköna och inte särskilt dyra!

nu har jag varit å shoppat på lunchen...
blev ett par sånna här fast "dunkelbeige"

de ljusa va snygga men skulle blivit för skitiga... å de i bomull såg dassiga ut i färgen... inga gula :(

fasiken va skoningen gick över knät.. men men.. det tänjs ut sa hon :)

833.jpg

Messy skrev:
nu har jag varit å shoppat på lunchen...
blev ett par sånna här fast "dunkelbeige"

de ljusa va snygga men skulle blivit för skitiga... å de i bomull såg dassiga ut i färgen... inga gula :(

fasiken va skoningen gick över knät.. men men.. det tänjs ut sa hon :)

833.jpg

Snygga :)
Jag tänkte åka till hööks i morgon och köpa ett par CRW sure seat. ser jättesnygga ut!
Jag har ett par Horsehead ridbyxor där skoningen går över knät :( Usch!!:mad:

säg om du hittar några på bra hööks!!!

mina va back to back förresten :)

Horze har bra ridbyxor också (tänker inte bara på Pikeur som de säljer utan även de billigare ridbyxorna ser ut att vara av bra kvalite). Om du ska förbi Hööks ute vid InfraCity, Upplands Väsby så hoppa även in på de andra två ridsportsaffärerna medan du ändå är där ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pluggtråden
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka