Ridbyxor i större storlekar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mirandis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 800
M

mirandis

Nu har jag äntligen hittat en medryttar häst som jag tror kan passa mig perfekt. Dessvärre har jag kastat mina gamla ridbyxor, eftersom de var så himla slitna. Några nya har jag inte skfat då jag inte har varit verksam i hästlivet på ett tag.

Nu behöver jag alltså ett par nya ridbyxor och vad jag har märkt så är det inte så himla lätt att hitta när man drar storlek 50 + att man är lång! :cry:

Någon härinne kanske har bättre koll än mig och vet var det finns ridkläder i större storlekar? Hjälm och skor har jag redan... Tröja kan man ju ta lite vilken som helst, så det är bara ridbyxorna som saknas. Men jag vill gärna ha ett par riktiga ridbyxor för jag tycker att de är skönast att rida i. Gärna jodpurs-modellen om ni vet var man kan hitta den i större storlek!

Så, fram med alla tips! :bump:

Sv: Ridbyxor i större storlekar?

Har inte Mountain Horse en strechig modell som är som den vore två storlekar större? Isafold eller något i den stilen...

Den är mycket strechig ja, och jag tro att den tom går upp till stl 50 i varje fall har jag garanterat sett stl 48.

Annars skulle jag nästan föreslå herrbyxa, stl 56, de är även rakare vid höfterna så ofta bllir de llite bredare i stl av den orsaken.

Var säljs Mountain Horse någonstans? Jag skulle jättegärna ville undersöka saken närmare! Tack för tipset! :bump:

Jaaa, jag har tittat på dem och jag gillar dem jättemycket! Om det är bra stretch i dem kan det nog funka med storlek 48, men jag tyckte att priset var lite i maffigaste laget. Mest för att jag mest bara vill ha ett par ridbyxor nu i början innan jag riktigt kommit igång med ridningen och bestämt mig för om jag vill fortsätta på den här hästen som jag hittat. Men om jag fortsätter så lutar det åt att prova ett par sånna från H**ks iallafall, för de är snygga! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva en ny stalljacka inför vintern och funderar över var jag ska leta för att hitta en som funkar när man ser ut som en... 2
Svar
22
· Visningar
2 602
Senast: minimal
·
Utrustning Jag ska äntligen ta tag i ridningen igen för första gången på några år. Har lyckats köpa nya ridstövlar som jag hoppas ska passa, men... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 492
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 959
Utrustning Väldigt vad jag spottar ur mig trådar i kväll då :angel: Mamma vill ta upp ridningen på allvar, och således behöver hon lite nya...
Svar
18
· Visningar
1 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka