Ridbyxor med nödd skoning - hjälp!

K

Kiddo

Upptäckte igår att mina favoritbyxor har blivit lite slitna i skoningen. Det är knappt synbart, men man känner att "skinnet" (syntet) liksom har noppat sig uppe på låren. Byxorna har jag haft sedan mitten av oktober förra året, och de har använts en gång i veckan. Är det här "normal wear and tear", eller är det dags för mig att bli orolig? Jag ÄLSKAR verkligen de här byxorna, så jag är lite orolig... :crazy:
 
om det är syntetskinn och de har hållt sig så bra sen oktober ska du vara jäligt nöjd med de! mina kunde ja använda en lr två ggr innan de blev noppriga...på mina märker ja inte det ens utan de är lika bra som förut. man kan använda särskilt tvättmedel för skinnskodda och imitationsskodda ridbrallor, typ cavalclean. mn som sagt är det nog ingen fara...bara edt inte går hål på de så är det lugnt :smirk:
 
:crazy:

Har inte ens tvättat dem, för det har liksom inte behövts...

Nåväl, får väl använda dem så länge det går (mycket möjligt att det inte blir mer än just noppror), spara pengarna, och sedan handla ett par Pikeur eller något (har Mountain Horse nu). :crazy:
 
Jag tycker att det är dåligt.
Jag har vissa byxor som jag har haft i 3-4 år och använt ett antal gånger i veckan utan att de har blivit noppiga.

Du har ju använt dina väldigt lite och det ska dom tåla utan att noppa sig.
 
Ja, jag tycker ju det... När jag var yngre hade jag ett par helskodda som jag använde i flera år (2-3) tills jag slutade rida, och de såg knappt använda ut när jag rotade fram dem i somras och skänkte bort dem till syrrans styvson.

Suck... När man äntligen hade hittat något som passar... :(
 
oj...mia blev som sagt noppriga efter andra gångens användning...mn d e lika bra för det. sen har ja ett par som har riktit skinn också, och de är inte ngt noppriga...å d kostade lite mindre än d som blev noppriga (köpta på rea) men d som e noppriga har ändå bättre grepp :confused:...mina som inte noppras e kentycky å d som blir noppriga (men me jättebra grepp) e roping
 
jag säger som många andra här, att dina har hållt länge utan att bli noppriga om man jämför med mina.. fick dom i julklapp och dom har också använts en gång i veckan och har märkt att nu är mina med noppriga, inte mycekt, men man märker det lite i alla fall, fast det är ingen skillnad när man rider, men man känner det på tyget.. så du ska nog inte klaga på dina som hållt länge.. jag vet inte vad jag har för märke, kommer int ihåg, men det är inget svindyrt i alla fall, så det är kanske inte så konstigt att dom inte förblir onoppriga längre än så här..
 
Har nyss köpt nya helskodda ridbyxor. Jag har bara använt dom 2 gånger, men dom är redan noppriga :mad:!!! Tråkigt.. De kostade bara ca 600 kr, så man kan ju inte räkna med att de ska hålla hur länge som helst, men jag trodde i alla fall inte att de skulle bli noppriga efter två gånger.. Nåja, det är ju åtminstone inte hål på dom än...
 
Tack för alla svar - har nu insett att noppriga ridbyxor inte är alltför ovanliga. :eek:
 
Mina helskodda som jag har köpt från Hööks och använt mkt är noppiga, men har ändå hållt 3-4 år. Tävlingsridbyxorna är knappt noppiga än (ca 2 år - 24 ggr använda).
Mina Euro-Star har jag haft ca 1½år ca 1gr/vecka och de är inte ens någon antydan till noppor...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är trött på att ha långkalsonger under ridbyxorna på vintern och vill köpa ett par fodrade ridbyxor istället. Jag vill gärna ha...
Svar
18
· Visningar
1 810
Senast: Habina
·
Utrustning För ca. ½ år sedan köpte jag ett par lite "finare" helskodda ridbyxor. De var från H**ks, en av deras lite mer "exclusiva" modeller...
Svar
4
· Visningar
1 151
Senast: Neko
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 146
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp