Ridbyxor på vintern

Sv: Ridbyxor på vintern

Termoridbrallor från Ullared! Jag har ridit i 40 år och aldrig haft skönare termobrallor än dessa billiga, 249 kr. Sitter kanon, inga sömmar som skaver, varma, sitter åt bra nertill. Annars har jag distansridbyxor under vanliga ridbyxor vilket också fungerar bra.
Tilläggas kan att jag rider långt och har en superkänslig rumpa:)

Har långt till Ullared.

Hur ser dessa ut?
Har du ingen bild?

Jag har yllelångkalsonger under vanliga ridbyxor.

Ibland rider jag i min ridoverall när jag rider ute, det finns inget som slår den när man ska hålla sig varm. Men det är så jäkla klumpigt att rida med overall, även thermobyxor tycker jag.

Jag funderar dock på om softshellridbyxorna är något att ha :) sådana med yllelångisar under måste ju bli varmt och gott och samtidigt tillräckligt smidigt.

+Rugge
+MagnusL

Ibland när det inte är jätte kallt har jag också underställ och vanliga ridbyxor, men man kan känna sig lite stel med ett par långkalsonger under tighta ridbyxor tycker jag.

Dessutom blir det lätt kallt om om knäna och då får jag ont i mina känsliga knän:(

Merinoull försköker jag undvika av etiska skäl:grin:

KL

Pikeurs softshell-byxor tycker jag är helt underbara! De känns tjockare än flera andra jag provade, men ändå mjuka och smidiga. Dock räcker de inte för mig när det är som kallast, då rider jag i overall. Men till träning och uteritter när det är "lagom" kallt tycker jag att de är perfekta.

Jag tycker inte det. Lite knepiga att promenera i, eftersom skoningen liksom suger fast lite när man går, men underbara på hästryggen.

Jag använder mina MH när det är riktigt kallt och tycker att de är underbara. Lite pösiga, men inte så att det stör.

Liknande trådar

A
Utrustning Jag behöver hjälp! Köpte ett par superbra ridbyxor förra vintern, i bomull, helskodda. Jättesköna! Nu upptäckte jag i höstas att dom...
Svar
0
· Visningar
833
Senast: alac
·
Utrustning Skickade tillsist efter ridbyxor från h**ze och nu kom de, allt sitter bra upptil, perfekt i midjan och ner till arshlet, men sen är de...
Svar
6
· Visningar
3 350
Senast: Saigon
·
R
Utrustning De jag har på listan nu är: CRW från hööks, 329 kr Domino från börjes, 278 kr Pull-on märke okänt från lillhästen i stav, 200 kr...
Svar
8
· Visningar
1 168
K
Utrustning Jag är lång och smal och hade det /jädrans/ svårt att hitta ett par någorlunda OK ridbyxor när jag skulle börja rida igen. Det blev iaf...
Svar
15
· Visningar
3 207
Senast: Cheswick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka