Ridbyxor till wintec

Loppz

Trådstartare
Vad har ni för ridbyxor till wintec sadlarna? Jag har en Wintec Close Contact 500 (bruna hoppsadeln)

Tycker det blir halt med vanliga bomullsridbyxor..
En bekant sa att hennes ridbyxor som var helskodda (från hööks) sletts upp vid knäna efter 2-3 månader..kan det vara nån friktion mellan lädret och sadeln?'
(och nej..hon kniper inte med knäna :p)

Som sagt, vad använder ni?:p
 
Sv: Ridbyxor till wintec

Jeg fortrekker å bruke bukser med kneskinn. Trenger det for å få grep i salen.
Et par ganger har jeg brukt helskinn, (hvis jeg har ridd dressur på en annen hest først) og da sitter man virkelig FAST - for mye.
 
Sv: Ridbyxor till wintec

Helskodda Pikeur. Slits inte det minsta och ger lagom bra grepp. Helskodda hemmaridbyxorna från Gekås glider man omkring i som en vante, det är skillnad på skoning.
 
Sv: Ridbyxor till wintec

Jag brukar använda gelpadd eller fårskinnspadd ovanpå sadeln (pga min rygg) och det gör att man inte halkar :D
Använder annars helskodda ridbyxor från gekås, med en väldig "klibbeffekt" (har inte sett dom där på ett tag nu, så dom kanske inte säljs längre)
 
Sv: Ridbyxor till wintec

Jag brukar använda gelpadd eller fårskinnspadd ovanpå sadeln (pga min rygg) och det gör att man inte halkar :D
Använder annars helskodda ridbyxor från gekås, med en väldig "klibbeffekt" (har inte sett dom där på ett tag nu, så dom kanske inte säljs längre)

Vilka skilda åsikter om gekås helskodda :P

Fler svar välkommnas!:D:bow:
 
Sv: Ridbyxor till wintec

Helskodda Pikeur. Slits inte det minsta och ger lagom bra grepp. Helskodda hemmaridbyxorna från Gekås glider man omkring i som en vante, det är skillnad på skoning.

Dock är Pikeurs ridbyxor skodda med DAEWOO vilket jag tycker är skit:D
Ridit med styvmors helskodda från 70-talet, DET är läder det:p Dock är min rumpa för stor för dem nu:angel::o:p
 
Sv: Ridbyxor till wintec

Börjes Domino är bäst för syntetsadlar, lagom grepp.
Har även ett par från Briggets som är helt ok.
 
Sv: Ridbyxor till wintec

Wrangler eller Carhartt jeans:D:D (westernryttare, men använder min wintec vid galopparbete)
Skön sadel btw.
/LL
 
Sv: Ridbyxor till wintec

Ja jag vill då inte sitta på läder så jag föredrar pikeur :angel: Likaså min mor (som dock har cavallo) som oxå red i sådana ridbyxor förr i tiden :D
 
Sv: Ridbyxor till wintec

Antingen ett par helskodda från Ellos (sitter super!!), ett par helskodda från Hööks (också super!!) eller Pikeur (njaa duger).. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Nu har vi jobbat oss igenom lite fler sadlar och fler funderingar har uppstått. När förra wintec 500 var poppis fick jag intrycket av...
Svar
2
· Visningar
807
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 008
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 935
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 117
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp