Breccia_

Trådstartare
Vart kan man hitta snygga, slittåliga ridbyxor som är helskodda och gärna med gubbveck? Och dessutom till ett bra pris?
Mina pikeur hänger på sista tråden, dom är älskade till döds.
Mina cavallo är för stora (har töjt sig något enormt) och har klorinfläckar på ena benet och blodfläckar på det andra som jag tvivlar på kommer försvinna.
Skulle vilja ha bruna eller gråa ridbyxor, lutar åt att jag köper två par.
Någon som vet någon internetaffär som säljer Catago ridbyxorna?
Eller några andra märken?
inte h**ks eller b*rj*s...

Sv: Ridbyxor

Rekommenderar RTS. Finns i både brunt och grått. Med gubbveck om du vill det...
www.rts-sportline.se...
Håller sig i form. tvätt efter tvätt... med eller utan torktumling... HAr inget negativt att säga om dom...

Ni verkar ha missat "Och dessutom till ett bra pris?" :p
För rts var svindyra + jodphursmodell (uäk)
Schumacher är väl också dyra. Eurostar går bara sönder tycker jag, snygga helt klart.
Sarm, någon hemsida som har dom så man iaf kan titta?

köpte ett par bruna helskodda cavallo igår, PÅ BÖRJES :p
fanns jättemånga fina, från pikeur o kingsland oxå o nåt märke till som jag inte kommer ihåg. sen har dom ju förstås dom där billiga oxå ja.... :smirk:

cavallo har jag inte haft innan så vi får se hur dom är! kostade 800, så de va väl rätt billigt.
pikeur o euro star tkr jag är väldigt bra, www.henrikssonsridsport.se har rätt mkt.

börjes har sarm oxå, men tyvärr inte på bild.
sarm gillar jag oxå!

Cavallo passar inte mig. 36an jag har nu är för kort i benen, blir konstig längs benen och i rumpan (för stora typ och "lockar" sig) och är konstiga i midjan så jag måste vika linningen dubbel för att dom inte ska åka åt fanders :p Dom höll tills andra tvätten sen har dom gått ner sig.
Jag vill inte lägga ut massor med pengar på ridbyxor just nu, jag vill ha typ Catago-ridbyxor som vad jag har sett varit jättefina, Sarm, Pikeur, Eurostar m.fl. funkar inte när man vill köpa 2-3 par på en gång.

Om man är vad vid pikeur så känns det mesta andra dåligt.. :p

Men jag har några gråa från Roping som faktisk är riktigt sköna, är massa stretch i dom och hyfsat långa. Mina är oskodda men finns säkert helskodda också. Tror dom är ganska billiga!

Sen har ju Jacson billiga helskodda också.

Jag vet, t.o.m. mina cavallo som ju ÄR fina känns pissiga i jämförelse.
Men nu får allt annat gå före; ny transport, vetrinär, skoningen, träningar m.m., ridbyxor får komma sist och dom ska ju bara vara slit och släng i stort sätt.
Rooping passar inte heller min kropp, dom blir lixom... långa mellan benen :o
Får kolla på Jacson.

Hoppsan... Såg inte att de skulle vara billiga... FAst det finns som inte är jodphurs också... Min kompis har dom... iofs är det sidoficka också på...
Dom sålde precis ut Catagoridbyxor här på EKO till 75% rabatt... Synd att du inte visste det... JAg har varit där många ggr under rean så jag hade kunnat vara "langare" till dig. Om du visste stl och så. Men nu vet jag inte var de har lagt reasakerna. Ska kolla i helgen...

Catago är ju billigare än Pikeur m.fl. även om det inte är rea, men det var ju oturligt att jag missade det!
Men då kanske en trip till Eko kan vara något för mig ändå.
Var och klämde på höstmodellerna i fredags och dom var alldeles :love:
Faktiskt, jag vart grymt impad över dom. Kanske inte dom limegröna... :angel:
Åh, ibland önskar jag att jag aldrig börjat med dyrare märken, tänk vad lätt det vore då o bara handla på hööks :p

Jag såg att jacson hade snygga ridbyxor sist jag var på Eko. Kändes lite pikeur-kopia över dom. kostade runt 5-700 helskodd har jag för mig.

Breccia_ skrev:
Ni verkar ha missat "Och dessutom till ett bra pris?" :p
För rts var svindyra + jodphursmodell (uäk)
Schumacher är väl också dyra. Eurostar går bara sönder tycker jag, snygga helt klart.
Sarm, någon hemsida som har dom så man iaf kan titta?
Läs texten som stod bredvid bilden på jodphursen::smirk:

"Modell Byxa m. ficka (dam) med BENTEX-material.
Enkel att sluta vid fotleden med kardborreband. En ridbyxa
som garanterar en optimal passform och fäste i sadeln.
Framtill på byxan finns det två stora fickor med knapp som
det visas på bilden."

De har kanske satt in fel bild? De har samma bild till herridbyxorna med gubbveck. Priset är väl i klass med Pikeur & Co?

/Maran som gillar utbudet av färger hos RTS, men inte har några

det spelar iofs ingen roll för dom är fortfarande för dyra.
jag ska ju köpa 2-3 par eftersom jag inte har några och vill ha budget.

Jag ÄR ju det! That's my biggest problem.
Men p.g.a. skoning, träningar, vet., andra utgifter m.m. kan jag inte köpa fler Pikeur :cry: Vilket nästan gör ont inom mig, jag är hemsk.
Så jag måste ha skitbyxor nu, bara dom är gråa, bruna eller svarta är jag nöjd för tillfället. Ja helskodda är ju en fördel också.
Hästen har så mycket finare saker än vad jag har och jag sparar till en värstingsadel till honom dessutom :p

puttar lite, några fler tips än Jacson? :)
ska ta mig iväg till Eko snart, vad har dom för märken?

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter nya ridbyxor, har förvisso inte råd att köpa några just för tillfället men ska investera i ett par stycken i slutet av...
Svar
1
· Visningar
1 119
Senast: Nomsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka