Roping Jennifer Ridbyxor

cactuspower

Trådstartare
Är på jakt efter nya ridbyxor, har förvisso inte råd att köpa några just för tillfället men ska investera i ett par stycken i slutet av sommaren samt div. andra ridkläder. Dels är jag på jakt efter ett par bruna helskodda ridbyxor m. gubbveck och ska kolla upp om Pikeur har några som verkar bra. Men jag har även hittat en modell som heter "Roping Jennifer" som jag gillar enligt bilderna jag sett. Gillar modellen på byxorna, dessutom behöver jag kanske 2 st billigare ridbyxor också, några extra att ha hemma och ett par liggandes i skåpet i skolan som allt finns till hands, så man slipper släpa på ridkläderna varje dag.

Jag har haft flera ridbyxor från Roping förut och gillar dom. Visserligen är inte kvalitén och slitstyrkan spec. bra tycker jag, för mina har ofta gått sönder efter ett par månader, dvs. kvalitén kan inte jämföras med mina Pikeur. Men de har ändå varit prisvärda och sköna, samt sett helt ok ut tycker jag. Dock har materialet varit så stretchigt och byxorna som jag har haft förut (enkla tygskodda varianter) har töjt sig en aning med så det första paret jag hade blev lite väl stora efter en tids användning i omed att de töjde sig då.

Men jag vill veta hur modellen Jennifer är. Någon som har testat dom eller som kanske t.o.m har ett par? Hur är de i passform och kvalité?
Skräp eller helt ok byxor som funkar? Hur är de i stl m.m. Vill veta så mycket som möjligt! :bump:
 
Sv: Roping Jennifer Ridbyxor

Jag har efter en lång tids provande varit och köpt mig just ett par "Jennifer" otroligt sköna men ganska små i storleken. Jag som bara är 13 år och ca 160 cm lång fick köpa strl. 36! :eek:Men dom sitter bra och ser riktigt snygga ut. Jag köpte dom från Granngården för 459:- och färgen är grafitgrå :)
 

Liknande trådar

Utrustning Vilka ridbyxor har ni, och varför gillar ni dem? Är det några ni absolut vill avråda från? Jag har haft samma par i väldigt många år...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
26 993
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har ett par högt älskade Pikeur Lascara. Jag skulle kunna bo i dessa byxor, dock börjar de bli lite luggslitna och jag har insett...
Svar
7
· Visningar
1 257
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 532
Utrustning Har tidigare i flera år kört med pikeur cindy men köpte i vintras ett par Gersemi sunna eller nåt liknande? tror jag de hette iaf...
Svar
6
· Visningar
1 884
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp