Sv: Ridbyxor

men hallå, jag har sagt det förrut och säger det igen. jag är RÄDD för ebay :eek: dom kommer äta upp mig levande om jag försöker mig på det där :p

men det var ett jävla sätt ni har! ni bara suktar mig mer och mer, hur ska detta sluta? det känns som om det kommer bli pikeur bara för att ni fortsätter mata in det i mitt huvud :p stackars pappa... :o

Jag köpte ett par nya pikeur förförra helgen, mörkblå och riktigt sköna.

Jag har inga biliga ridbyxor kvar längre eftersom de aldrig håller längre än ett halvår.

Nej jag vet, det är ett problem jag har. Tycker inte det borde vara så svårt att hitta bra, billigare ridbyxor. Men det är ju det.
Ja, nu lutar det åt Pikeur. Vilket min pappa faktiskt röstar för också. I sådana fall blir det ett par nu och ett par senare i vår.

Breccia_ skrev:
Nej jag vet, det är ett problem jag har. Tycker inte det borde vara så svårt att hitta bra, billigare ridbyxor. Men det är ju det.
Ja, nu lutar det åt Pikeur. Vilket min pappa faktiskt röstar för också. I sådana fall blir det ett par nu och ett par senare i vår.

Smart pappa:bow:

Ja ibland har han sina ljusa stunder faktiskt. Han höll även med mig om att Wille behöver ett till gäng benskydd som torkar fort och är lättare att torka av när det är slaskigt på volten i vår, vi ska lära oss att rida i vattenpölar inför kommande tävlingar :p

Kan jag få låna din pappa ett tag? :D

Nä men Råttan får massa grejer av min mamma. Jag brukar få säga stopp, men hon har ju inga barnbarn så hon får skämma bort honom.

Nä precis. det lönar sig att köpa kvalite, billiga byxor blir fula efter nån mnd bara och går sönder... Pappor brukar falla för kvalite-argument! ;)

Breccia, ang benskydd så torkar vanliga veredus (alltså senskydd+kotskydd) jättesnabbt! :bow:
Och N.E.W. har några nya strykkappor som visst ska vara vattenavstötande, workman brushing boots heter dom tror jag.

Näe jag behåller nog honom själv. Tror hans hypokondri skulle reta gallfeber på de flesta ;)
Min mamma skämmer bort Wille och köper fina schabrak och i julklapp fick vi vita Veredus Piaffe :d Det uppskattades verkligen!

Centaur: jag ska ha veredus :) fast höga bakbensskydd, senskydd för bak lixom med läderinsida :)

Näe tycker jag inte, dom är lätta att bara skölja av, dom med neoprene blir slaskiga och torkar långsamt.

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter nya ridbyxor, har förvisso inte råd att köpa några just för tillfället men ska investera i ett par stycken i slutet av...
Svar
1
· Visningar
1 119
Senast: Nomsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka