Rider ni med säkerhetsväst??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare plura
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 66
  • Visningar Visningar 3 507
Sv: Rider ni med säkerhetsväst??

Jag brukar bara änvända säkerhetsväst när jag hoppar terräng och ibland vid banhoppning.
Brukar inte ha den när jag rider ut och aldrig när jag rider dressyr. Tycker att västen är stel och obekväm och att jag blir mycket mindre följsam när hästen skuttar omkring.

Ja det gör jag, då jag hoppar och rider ut. eller på vintern jämt för att den värmer också.

Jag har en Jack Ellis har haft den i 8 år nu.

Japp , jag rider alltid med säkerhetsväst ..
Gör det jämt , så det har blivit en (obekväm) vana .
Men det känns säkrare .

Kurant

Jag red med väst förut. Växte ur den och har inte haft varken pengar eller lust att köpa någon ny. Jag rider mest dressyr, så jag känner inte riktigt behovet. :)

Jag rider för det mesta med säkerhetsväst.
Kan inte säga att jag alltid gör det men i 90% av fallen använder jag den. ALLTID när jag rider nya hästar eller unghästar.

Har gjort det i många år. Det började med en otäck omkullridning och blev då glad att jag klarade mig såpass bra. Lovade mig själv att alltid rida med säkerhetsväst. Köpte mig en så fort jag kunde gå.

Rider Islandshästar.

/Åsa

Jag använder ryggskydd istället för säkerhets väst. Jag klarar inte att rida i en hel väst. Går inte att röra sig, ingenting fungerar!!!

Ryggskyddet är dock guld värt. Har farit av några gånger med det på och vill inte tänka på vad som hänt om jag inte haft det! :o

Det är ju också bra när man är ute med skoter :D...

Ibland rider ja med säkretsväst... Ja tycker det är ganska obehagligt...så därför blir det inte ofta att ja gör det...

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
874
Senast: iNHALE
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka