Rider ni med säkerhetsväst??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare plura
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 66
  • Visningar Visningar 3 507
Jag lånade en säkerhetsväst och använde i början när jag red min unghäst. Nu rider jag utan, men ska skaffa en egen att använda vid uteritter och hoppning.

Jag har börjat med det nu när jag har fått en ny. men när jag rider dressyr brukar jag inte använda den...*dum unge* :angel:

Jag har det alltid!! då jag hoppar rider ut etc. Då jag har en mkt sprallig unghäst. Vid dressyrträning i stekhetta brukar jag dock låta bli västen. Hqar en Jack Ellis och det har jag haft i 6år och den blir bara skönare för varje dag :)

använder väst dagligen men inte en sådan (sköldpaddsväst) utan en likadan som jockeys har och dom är inte obehagliga och otympliga att ha.

Jag använder bara säkerhetsvästen vid hoppning. Aldrig vid vanlig uteritt och definitivt inte vid dressyr.

Japp japp.. Både på hästryggen och numera vid sidan om oxå. Fick en spark över revbenen efter avslutat ridpass då västen som tur var va kvar. Klarade mig troligtvis utan riktiga frakturer pga detta. Ska tilläggas att totto liten är en mycket vig treårig fullblodsvalack. Han gör oftast två saker innan jag hinner reagera... :crazy:

Jag rider nästen aldrig med väst...dåligt. Använder den bara när ja hoppar i skogen. Eller rider unghästarna ute.

Ja, jag rider med väst. Använder den alltid i skogen och när jag hoppar. Har den också på väg upp till ridhuset när jag ska rida dressyr, men tar av mej den då.

Jag rider alltid med väst!
Men inte om jag tävlar dressyr.
Jag tycer att du borde skaffa dig en!!

Jag rider oftast med väst.

Köpte en av dom dyrare eftersom det var den skönaste jag hittade.
Men nu börjar den bli utsliten och jag har inte hittat någon lika skön.

Sv: Rider ni med säkerhetsväst??

Usch hatar verkligen att ha väst på mig men jag måste när jag hoppar och numera även när jag rider dressyr eftersom jag precis köpt en unghäst som kan busa till det lite när som helst=P Hade inte säkrehetsväst en gång när jag red den och det var även en av d första gångerna som jag skulle galoppera på honom hehe inte så smart höll på att flyga av X antal gånger. Men sen när han är mer tillriden kommer jag nog bara ha det när jag hoppar.

Fast nu håller västen så småt på att falla sönder så det är nog dax att köpa en ny nu=P

När jag började rida var det ingen som använde såna (vet inte ens om dom fanns...) men när jag fick min första foderhäst fick jag en säkerhetsväst i julklapp och den använde jag i stort sett dagligen under många år, jag hade en megasnäll häst som aldrig hittade på nåt bus.
Nu har jag köpt en ny säkerhetsväst, mjukare material och känns skönare att rida i. Är rädd om min kropp så jag använder den säkerhetsutrustning som finns, men visst kan olyckor hända ändå men nu har iallafall JAG gjort så mkt jag kunnat för att skydda mig.

Japp för det mesta dock inte på dressyren men alltid både hopning och såklart terrängen :banana:

hoppar alltid med den, rider alltid på nya hästar med den. Men är annars dålig på att använda den tyvärr. det är en billig livförsäkring så att säga. Jag hade nog skadat både det ena och det andra efter diverse avramling om jag inte haft den.

Nej, jag äger ingen. :o

Jag skulle dock skaffa en om jag hittade en som jag har råd med och framförallt, en som passar!

Jag har väldigt stora bröst, och det är inte lätt att hitta en väst som de ryms i utan att resten av västen är alldeles för stor och obekväm. :(
Jag lånade ett par gånger en av en kompis, men den säljs tyvärr inte längre...

Hej! När jag rider ut har jag ALLTID säkerhetsväst men inte när jag tränar på volten. Fick en tankeställare och börjad använda västen när en bekants bekant till mig ramlade av en häst på Strömsholm för 2 år sedan.. Hon bröt ryggen och nacken och är numer förlamad från amarna och ner. Då kände jag att det var dags att damma av västen som faktiskt är en rätt billig livförsäkring! Visst är den obekväm de första ggr du rider i den men sen vänjer man sig!

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
874
Senast: iNHALE
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka