Ridgymnasium

NovaW

Trådstartare
Hej, jag har precis börjat gymnasiet (ekonomi-ekonomi) och börjat tvivla på mitt val. Innerst inne vill jag gå ett ridgymnasium och jag undrar därför om det är värt att byta. Jag vill så gärna jobba med hästar i framtiden och tror därför att ett ridgymnasium kan lägga en säker grund för det yrket. Så nu vill jag ha alla era tankar/åsikter och erfarenheter om ridgymnasium! Är det värt att bo långt borta och ta med egen häst eller ska jag satsa på att hitta ett i närheten och lämna hästen hemma? Skriv allt ni tänker på!
 
Jag gick ridgymnasium (för 100 år sen) och det var den roligaste tiden i mitt liv! Hade jag fortsatt med hästar hade jag haft en väldigt bra grund för jobb osv.

Vet några som gick samma linje som har fortsatt och nu jobbar med hästar :)
 
Gick ett år på Strömsholm och bytte sen av samma anledning som du tänker byta, fast liksom tvärtom :laugh:
Ångrar ibland mitt val. Ridsportsgymnasium var så himla roligt och enligt mig var Strömsholm fantastiskt. Värt att åka iväg för och inte jättelångt om du vill åka till Stockholm ibland. :)
 
Hej, jag har precis börjat gymnasiet (ekonomi-ekonomi) och börjat tvivla på mitt val. Innerst inne vill jag gå ett ridgymnasium och jag undrar därför om det är värt att byta. Jag vill så gärna jobba med hästar i framtiden och tror därför att ett ridgymnasium kan lägga en säker grund för det yrket. Så nu vill jag ha alla era tankar/åsikter och erfarenheter om ridgymnasium! Är det värt att bo långt borta och ta med egen häst eller ska jag satsa på att hitta ett i närheten och lämna hästen hemma? Skriv allt ni tänker på!
Det går utmärkt att jobba med hästar även om man inte går ridgymnasium.
Så, jag är tråkmånsen som tycker att du kan läsa vidare på det program du börjat och ägna fritiden åt hästarna.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
989
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 963
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 952
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 828
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp